تازه ها
خانه / متن خطبه ها / خطبه های نماز ۲۱-۴-۱۳۹۲

خطبه های نماز ۲۱-۴-۱۳۹۲

سلام علیکم و رحمه الله

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین الحمد لله النّاشر فی الخلقه فضله والباسط فیهم بالجود یده نحمده فی جمیع اموره و نستعینه علی رعایه حقوقه ثم الصلاه و السلام علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته حبیب قلوبنا و طبیب نفوسنا مولانا ابی القاسم المصطفی محمد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین اهداه المهدیین سیمّا بقیه الله فی الارضین روحی و ارواح من سواه فداه

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ

خداوند متعال در آیه صد و هشتاد و سوم از سوره مبارکه ی بقره تمام هدف از روزه داری را رعایت تقوای الهی می دانند این که انسان روزه بگیرد تا با تقوا شود این یک هدف بزرگ و والای از روزه داری است تمام همّ و غمّ ما در زندگیمان باید این باشد که انسان های متقی ای بشویم یکی از راه های رسیدن به آن روزه داری است روزه داری ای که یکی از برترین عبادات در آیات و روایات ما از آن یاد شده است روزه داری ای که به خاطر پنهانی بودن عبادتش نسبت به خیلی از عبادت های دیگر تعبیرات بسیار زیبایی از لسان معصومین ما نسبت به بحث روزه داریم در خطبه ی فدکیه ی حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایند: (فَرَضَ اللهُ الصِّیامَ تَثبِیتاً لِلْإخْلاصِ) خداوند روزه را واجب کرد تا ببیند انسان های با اخلاص چه کسانی هستند اگر می خواهیم درجه ی اخلاص افراد را بسنجیم درجه ی اخلاص خودمان را بسنجیم باید ببینیم وضعیت مان با روزه چه طور است خیلی از افراد خیلی راحت می توانند روزه خواری کنند بدون این که هیچ کسی بفهمد ظاهر هیچ کسی نشان نمی دهد این روزه هست یا نیست به این خاطر فضل روزه را خیلی فراوان گفته اند در کمتر عبادتی تقریبا در هیچ عبادتی ما این تعبیر را نداریم که نقل از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم که حضرت فرموده بودند قال الله تبارک و تعالی خود خدا این طور فرموده( کُلُّ عَمَلِ ابنِ آدَمَ هُوَ لهُ )هر عملی که انسان انجام می دهد مال خوش است پاداشش هم مال خودش است یک عمل عبادی یک پاداشی دارد عمل که انجام می شود آن عمل عبادی برای خودش است نمازی خوانده می شود روزه ای گرفته می شود زکاتی داده می شود خمسی داده می شود این اعمال عبادی مال خودش است پاداشش هم مال خودش است (غَیر الصّیامِ) غیر از روزه خود خدا فرموده (هُوَ لی واَنَا أجزی بِهِ ) روزه مال من است و خودم جداگانه پاداش آن را می دهم تعبیرات تعبیرات ، خوب همه ی پاداش ها را خدا به عبادت ها می دهد چرا خداوند روزه را جدا کرده ، این آن اهمیت بالای روزه را نشان می دهد . آنچه که من در این خطبه می خواهم به آن بپردازم خوب بر اساس آنچه از روایات بر آمده است روزه گرفتن تنها جنبه معنوی ندارد ، جنبه اخروی ندارد ، جنبه های فراوان مادی ، اجتماعی و اقتصادی دارد در زندگی ما . برای این که نسل جوان ما بیشتر آگاه بشوند ، نسل جوان ما بیشتر دنبال استدلال می گردند دنبال استنباط می گردند که آیا از نظر علمی هم روزه گرفتن فایده ای دارد یا نه . در ضمینه بحث های مادی در آیه ۱۸۴ سوره مبارکه بقره در پایان آیه یک نکته ای بیان شده است.(وَ اَن تَصُومُوا خَیرٌ لَّکُم اِن کُنتُم تَعلَمُون)روزه داری برای شما بهتر است البته اگر بدانید ، اگر بفهمید ، اگر درک کنید خوب فرموده اند این خیر فقط جنبه معنوی ندارد ، بله در ضمینه معنوی فراوان فراوان روایات داریم که روزه اثرات فراوانی برای رشد و ارتقاع روح انسان که اصل هم همین است . تمام روزه داری مال این است که روح انسان تقویت بشود، مال این که انسان به خدا نزدیک تر بشود انسان پاک بشود و به تعبیر روایات ( اسومُ جنتُ مِنَ النار)روزه سپر آتش برزخ است بله این ها هست ولی در ضمینه جنبه مادی همدر روایات ما داریم همین که معروف است از نبی مکرم اسلام : (صوموا تصحوا) روزه بگیرید تا سلامت بمانید . اززمان های گذشته حتی قبل از اسلام از روزه داری به عنوان درمان خیلی از بیماری ها استفاده می کردند ، بر اساس تحقیقات تاریخ پژوهان و آنچه که پزشکان می فرمایند: در تاریخ آمده که فیثاغوریث و بقراط خیلی امراض را با روزه معالجه می کردند در زمان نبی مکرم اسلام یک پزشک حاذقی به نام حارث ابن کلده : میگوید روزه در معالجه بسیاری از بیماری ها شفا بخش است . ابن سینا پزشک معروف ایرانی یک فصلی از کتاب قانون را به بحث مداوا بیماری ها با روزه اختصاص داده است . یک فردی است به نام دکتر بخنگر : در مقاله درمان بیماری ها با روزه می گوید در مدت پنجاه سال که من یک کلینیک باز کردم و در آن مردم را با روزه درمان می کردم بیش از پنجاه هزار بیمار را از انواع بیماری ها را من با روزه درمان کردم . یکی از پزشکان معروف غربی می گوید : من کم خونی و ضعف روده ها و ورم ساده و مزمن و دمل های خارجی و کم خونی و رماتیسم ، سل و نفرس و بیماری های چشم و بیماری های کلیه و کبد و درمان ضعف اعصاب  را با روزه مداوا کرده ام. یعنی این طور نیست که اسلام واحکام اسلامی فقط و فقط جنبه ی معنوی آن را در نظر بگیریم ، در درمان بسیاری از سرطان ها پزشکان غربی که هیچ نسبتی با دین و دیانت و روزه ندارند برای تجویز بسیاری از سرطان ها روزه داری را موثر دانسته اند. در کتب تفسیری و در مقالاتی که نسبت به بحث روزه داری  و بحث علم پزشکی آمده است خیلی مفصل بحث شده است . خیلی نمی خواهیم اینجا به صورت دقیق مباحثش را مطرح کنیم هر چند اگر خدا بخواهد انشاالله در طول هفته ظهر ها که بحث احکام هست یک سری نکاتی مربوط به بحث های پزشکی روزه هم خدمت عزیزان گفته خواهد شد . اما اگر بخواهیم مختصراً فواید روزه داری را برای بدن عرض کنیم پزشکان چند نکته ی کلیدی را فرموده اند : ۱- دفع فضولات و سموم متراکم در بدن که از روی تحقیق و علم به این رسیده اند که خیلی از سموم و فضولاتی که متراکم در بدن هست با روزه داری دفع می شود . ۲- استراحت نسبی کلیه ها و دستگاه ادراری  ۳- کاهش رسوبات چربی رگ ها و جلوگیری از تسلب شرائین ۳- فرصت دادن به سلول ها و غدد بدن برای تجدید قوا ۴- خلاصی بدن از چربی های متراکم ، اینها همه اش چیز هایی است که علم امروز به آن رسیده است. علم امروز به ما تجویز می کند بر خلاف اینکه بعضی از پزشکان حال حاضر که کوچکترین بیماری که انسان می گیرد می گویند روزه نگیر اتفاقاً خیلی از بیماری هارا فرموده اند که با روزه داری حل می شود. این را حکمش هم بدانیم که نسبت به بیماری اگر دکتر بگوید که ضرر دارد اگر انسان یقین به حرف دکتر ندارد اگر دکترش دکتر متدین و متخصصی هست می شود به او اعتماد کرد ، به حرف هر دکتری نمی شود اعتماد کرد  یعنی باید آن دکتر یک پیش زمینه ی دینی هم داشته باشد وگرنه دکتر اگر با دین و دیانت آشنایی نداشته باشد در کوچکترین مریضی هم می گوید روزه نگیرید و این درست نیست . اثبات شده است برای خیلی از بیماری ها روزه گرفتن موثر است . آنچه را که باید مد نظر داشته باشیم و توجه داشته باشیم نسبت به آن این است  ما که جنبه های علمی روزه داری را خدمت بزرگواران عرض می کنیم نه اینکه انسان برای این فواید جسمانی روزه ،  روزه بگیرد ، نیت روزه خالصاً لله باید باشد حتی برای یک لحظه اگر انسان روزه را برای چیز دیگری بگیرد روزه باطل است . بزرگوارانی که در نماز جماعت شرکت داشته اند ما در بحث احکام آنجا گفتیم حتی اگر کسی نیت کند که روزه اش را باطل کند ، روزه اش باطل است . فقط نیت بکند و بگوید دیگر من نمی خواهم روزه باشم یا نیت بکند به طوری که نیتش برای غیر خدا باشد این روزه باطل است. روزه فقط و فقط باید خالصاً لله باشد. اگر جنبه های مختلف بحث روزه داری مطرح می شود نه اینکه حالا ما بگوییم ما از این به بعد روزه می گیریم که سالم بمانیم خیر ما روزه را برای خدا می گیریم ، خداوند صحت و سلامت را هم به ما عنایت می کند انشاالله. اما نسبت به روزه داری در هوای گرم و ارزش آن در روایات فراوان بحث شده است . بعضی ها می گویند ارزش روزه داری در فصل زمستان با فصل تابستان آیا فرقی می کند ؟ بله . روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است که می فرمایند: اَفْضَلُ الْجِهادِ الصَوْمُ فى الْحَرِّ ، بالاترین جهاد ، برترین جهاد روزه گرفتن در هوای گرم است . تعبیر به جهاد کرده اند آن هم برترین جهاد ، ودر روایت دیگری از امام صادق (ع) که نقل فرموده اند : (مَن صامَ للّه ِِ عَزَّ و جلَّ یوما فی شِدَّهِ الحَرِّ فَأصابَهُ ظَمَأٌ) کسی که روزه بگیرد در یک روز گرمی و تشنه اش بشود ، (وَکَّلَ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ بهِ ألفَ مَلَکٍ) ، خداوند متعال هزار ملک را موکل می کند ، (یَمسَحُونَ وَجهَهُ و یُبَشِّرُونَهُ) بر چهره اش دست نوازش می کشند بشارتش می دهند ،(حَتی اِذا اَفطَر) تا اینکه موقع افطار می شود . قال الله عزوجل : (ما اَتیَبَ ریحَک و رُوحَک) چقدر بوی و روح تو خوش است بعد خداوند متعال روبه ملائکه اش میکند ملائکه ی من شما شاهد باشیدکه من بنده ی خودم را بخشیدم. بنده ای که درهوای گرم روزه گرفته واین رفتار خداوند بابنده اش است. گاهی اوقات خانواده ها بجای اینکه فرزندانشان را به روزه تشویق کنند طوری رفتار میکنند که علاقه ای هم به روزه گرفتن پیدا نکنند. ما تا یقین پیدا نکردیم که روزه برای ما ضرردارد اجازه خوردن روزه رانداریم.اعمال عبادی دراین ماه ثواب فراوانی داردشرکت درنمازجمعه شرکت درنمازجماعت صدقه دادن دعاخواندن قران خواندن که ثواب این اعمال دراین ماه نسبت به ماههای دیگرقابل مقایسه نیست.انشاالله توفیق پیداکنیم ازفیوضات این ماه بیشتر بهره مند بشویم.

پروردگارا : به خوبان درگاهت دلهای ما را با تقوا آشنا بگردان. قلب وذهن وعمل مارانورانی بگردان. دراین ماه توفیق توبه وانابه را نصیب همه ی مابگردان. مارا از بندگان شایسته ی خودت قراربده. رحمت ومغفرت و رضوان خودت را بربنیانگذار جمهوری اسلامی بیش ازپیش بگردان. شهدای مارا با شهدای صدر اسلام محشور بگردان. آنچه گفتیم وشنیدیم ذخیره ی آخرت ما قراربده.

بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحیِم وَالعَصر إِنَّ الإِنسَانَ لَفِی خُسر إِلّا الَّذیِنَ أمَنوُا وَ عَمِلُوُا الصَّالِحَاتِ وَ تَوَاصَوا بِالحِقِّ وَ تَوَاصَوا بِالصَّبرِ صدق الله العلی العظیم.

تکبیر…

بسم الله الرحمن الرحیم الْحَمْدُِللّهِ رَبِّ الْعَلَمِینَ  نحمده و نستعینه و نتوکّل علیه و نصلّى و نسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته مولانا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على آله الأطیبین الأطهرین المطهرین لا سیمّا بقیه الله فی الارضین الهم  صل و سلم على امیرالمؤمنین ، و الصّدیقه الطاهره ، و الحسن و الحسین ، سیّدى شباب اهل الجنّه ، و على‌بن‌الحسین ، و محمّدبن‌على ، و جعفربن‌محمّد ، و موسى‌بن‌جعفر ، و على‌بن‌موسى ، و محمّدبن‌على ، و على‌بن‌محمّد ، و الحسن‌بن‌على ، و الخلف الحجّه . حججک على عبادک ، و امنائک فى بلادک . أوصیکم عبادالله و نفسی بتقوى الله .

 رعایت تقوی الهی را در این خطبه هم به همه بزرگواران ، مؤمنین و مؤمنات ، توصیه میکنم . از امیرالمؤمنین (ع) روایت است که حضرت فرمودند : «  اَلتَّقوی ظاهِرُه شَرَفُ الدّنیا و باطِنُه شَرَفُ الاخره » ظاهر تقوی شرافت دنیا به انسان می دهد و باطنش شرافت آخرت را . انسان وقتی نگاه می کند کسانی که تقواپیشه هستند هم در این دنیا آبرومندند  اگر چه از نظر مادی و از نظر جایگاه و مقام در دنیا کاره ای نباشند ولی مورد احترام مردمند . سالیان سال ممکن است از مرگ یک انسان پرهیزکار بگذرد ولی همه از او به نیکی یاد می کنند این شرافت دنیا است و در آخرت هم این ها در بالاترین درجات بهشت قرار می گیرند و شرافت آخرت را هم از آن خودشان می کنند این تقوایی است که همه ما باید دنبال آن باشیم . چند نکته را لازم می دانم در این خطبه بیان کنم ، اولاً تقدیر و تشکر می کنیم از همه مومنین و مؤمنات ، مردم بزرگوار که در ماه مبارک رمضان جلسات قرآنی را بسیار با شکوه در سطح شهر برگزار می کنند و تشکر ویژه دارم از این که همه بزرگواران دیشب با حضور منسجمشان در جلسه قرآنی که در مسجد برگزار شد و در آن از حضور حافظ کل قرآن جناب آقای حق گویان استفاده شد ، فخر جهان اسلام و معروف به کامپیوتر قرآن ، بسیار آنهایی که در جلسه شرف حضور داشتند لذت بردند انشا الله این حرکت باعث شود که خانواده ها فرزندانشان را به حفظ قرآن تشویق کنند ، خانواده ها فرزندانشان را تشویق کنند ، به قرائت قرآن ، به تدبر در قرآن ، به انس با قرآن . خیلی بد است برای شیعه که انس کمتری با قران داشته باشد ، خیلی بد است برای فرزند شیعه که نتواند قرآن را از رو بخواند ، خیلی بد است که کلی اشکال داشته باشد . خانواده ها مثل قدیم باید برای فرزندانشان وقت بگذارند در کلاس های قرآنی شرکت کنند ، در کلاس های حفظ شرکت کنند ، هم حافظ قرآن داشته باشیم هم قاری قرآن داشته باشیم هم مفسر قرآن داشته باشیم ، به این سمت و سو باید حرکت کنیم . جلسات قرآنی ماه مبارک رمضان را از دست ندهیم سال تا سال منتظر ماه مبارک رمضان هستیم به ما گفته شده هر آیه قرآن که در ماه مبارک رمضان خوانده می شود به اندازه یک ختم قرآن است حیف است این فرصت را نباید از دست داد فرصت خواندن قرآن به همراه تدبر و تفکر در قرآن را از دست ندهیم ، جلساتی که شب ها در مسجد هست فاضل گرانقدر جناب حاج آقای مرادی بحث تفسیر قرآن را دارند خیلی خوب است جلسه الحمدلله باشکوه دارد برگزار می شود ، خانوادگی دارند شرکت می کنند مجدداً من تاکید می کنم به خاطر این که هدف از تلاوت قرآن فقط خواندن قرآن نیست خواندن با تدبر است خواندن با تفکر استاستقبال کنیم از این جلسات بعضی از افراد می گویند ما در روز جلسه قران دیگری خودمان داریم خوب چه اشکال دارد در سیره علما و معصومین هست که در ماه مبارک رممضان چندین ختم قرآن داشته اند این طور نیست که حالا ما اگر خودمان یک جزء قرآن خواندیم دیگر دباره آن جزء خوانده نخواهد شد خیر در روز چندین بار هم که یک جزء تلاوت بشود بسیار بسیار مفیدخواهد بود انشاالله شرکت کنیم . اما امروز روز ۲۱ تیر ماه روز عفاف و حجاب است آنچه که مورد غفلت خیلی از مومنین قرار می گیرد الحمد الله در بحث حجاب خیلی ما تا الان مشکلی در شهرمان و در منطقه نداریم هر چند آرام آرام فرهنگ غربی در جامه ما و منطقه ما دارد اثر خودش را می گذارد یعنی آن حجابی که سالیان گذشته در شهر وجود داشته الان کمتر وجود دارد بعضی از خواهران حالا اگر موهاشان پیدا شد مهم نیست هرچند کلیت نسبت به شهرهای بزرگ خیلی خوب است ولی باید مراقب بود حجاب بارها عرض شده فقط مربوط به خواهران نیست ، برادران هم باید حجاب را رعایت کنند حد و حدودش را در احکام گفته اند این ها را باید دقت کنیم اما اونی باید بیشتر به آن بیشتر توجه کرد بحث عفت است بحث عفاف است ، عفاف را بعضی ها خیلی دایره اش کوچک کرده اند عفت را فقط در مباحث جنسی دانسته اند خیر ، عفت یعنی خود نگه داری در مقابل تمام محرمات یعنی هر کاری که حرام است انسان نسبت به او خوددار باشد این یعنی عفت اونی که از جامعه اسلامی رخت بربسته است عفت است که انسان در مواجهه با گناه راحت تن به گناه می دهد این از بی عفتی سرچشمه می گیرد به این خاطر در مواعض امام سجاد (ع) ما این طور داریم ( ما مِن شیء حقُّ اِلی الله بَعدَ مَعرفَتِه مِن عِفَّتِ بتنٍ و فرجٍ )محبوبتر نزد خداوند بعد از بحث معرفت از عفت بتن و عفت فرج نیست خوب این همه اعمال عبادی دیگر هست نماز هست روزه هست چرا بعد از معرفت الله بعد ،شناخت خدا چیزی محبوبتر از عفت وجود نداشته باشد این یک قاعده علمی است . اگر انسان غذاهای خوب را بخورد در کنارش سم هم بخورد کدام یکی مؤثر است ، بدن دچار بیماری می شود کسی که عفت نداشته باشد اگر کار های عبادی انجام بدهد این کارهای عبادی اش نتیجه بخش نیست ، اثر بخش نیست به این خاطر شیطان وسوسه اش بیشتر در انجام گناهان است نه در ترک عبادت شیطان هم و غمش را بیشتر سر این می گذارد که انسان گناه بکند ، می گ.ید عبادتت را انجام بده ، نماز بخوان ، روزه بگیر ولی آنجایی که پای گناه هست می گوید انجام بده چون می داند کسی که گناه کرد دیگر این عمل عبادی اش فایده ندارد دیگر بی عفتی خودت را داشته باش ارتباط با نامحرم خودت را داشته باش ، زیارت عاشورا هم شرکت کن ، نماز جماعت هم شرکت کن ، نماز جمعه را هم شرکت کن منافاتی با هم ندارد خیر ، اتفاقاً منافاتش در همین است کار کار شیطان است نمی گذارد انسان دنبال عبادت خدا باشد عبادت واقعی آن عبادتی است که انسان را از محرمات جدا کند این عبادت است . چرا در جامعه ی اسلامی که این همه کار های عبادی انجام می شود ، گناه هم انجام می شود ؟ چرا خیلی از عبادات ما تاثیر گذار نیست؟ علت آن این است که عفت نداریم. عفت مهمترین عنصر شخصیت زن است. آن هایی که به بهانه های مختلف می خواهند بگویند که زن در بند است ، در اسارت است ، هر برنامه ای که برای خواهران بزرگوار گذاشته می شود باید به عفت توجه داشته باشند و همچنین در برنامه های عمومی که انجام می گیرد . در تمام برنامه های اجتماعی نکته ی اساسی که باید رعایت بشود بحث عفت است . حجاب و عفت را تکریم شخصیت زن بدانیم نه تخریب شخصیت زن . بعضی ها فکر کرده اند اگر زن بی حجاب شود این تکریم است ، خیر این طور نیست. اصلاً این با طبع آدمی نمی خواند . در سال های گذشته ، قرون گذشته ، در همین دویست سیصد سال گذشته حتی در کشور های اروپایی هم زنان اشراف حجاب داشته اند . شاید در بعضی از این فیلم های خارجی هم دیده باشید فیلم های قدیمی یک روپوشی یا چیزی را روی صورتشان می انداختند تا کمتر دیده بشوند . این باعث کرامت زن ها بود . در همین ایران خودمان  زن های اشرافی با حجاب بودند ، زن هایی که اشرافی نبودند فرقی نمی کرد که می خواهند باحجاب باشند یا بی حجاب. در این جا بود که اسلام گفت تکریم زن برای همه ی زن هاست نه فقط زن های اشرافی. حجاب تکریم زن است  نه مثل الان که بر عکس شده است ، هرچه اشرافی تر باشند بی حجاب ترند ، خیر اینطور نبوده است . این همان فرهنگ صهیونیستی است که به جان جامعه ی اسلام افتاده است. تشویق زن به کشف حجاب ، آزادی مرد است نه آزادی زن . الان غربی ها به شدت می گویند در ایران چون زن ها مجبورند با چادر و حجاب باشند بنابراین اینها آزاد نیستند . دقیقاً خلاف این است پوشش نداشتن زن آزادی مرد است ، حتی می خواهند مرد در نگاهش هم آزاد باشد و لذت ببرد . در جوامع غربی همین طور است زن ها باید خودشان را آرایش کنند و بدون حجاب باشد تا مرد لذت ببرد . پس این که آزادی مرد شد نه آزادی زن ، اینکه کرامت انسانی زن را از بین می برد . همه ی اینها مخالف انسانیت انسان است . نتیجه ی آن هم این می شود در غرب خانواده ها متلاشی شده اند ، خانواده ای که اسلام می گوید آرامش انسان در خانواده است . ما همه دنبال آرامش هستیم . خدا می فرماید : من خانواده را برای آرامش شما قرار داده ام . بی عفتی و بی حجابی باعث می شود این آرامش از جامعه رخت بر بندد . ارتباط با نامحرم باعث می شود خانواده ها متلاشی شود . چرا آمار طلاق در شهرستانی مثل شهرستان ما باید ۲۵ درصد افزایش داشته باشد ؟ این خیلی بد است . این که انسان توجه نکند به شیوه هایی که غرب برای متلاشی کردن خانواده ها گذاشته است مخصوصاً بر ای نسل جوان ، شبکه های ماهواره ای ، شبکه های اینترنتی ، همه ی این ها موثر است . تشکیل یک خانواده ی استوار را نمی تواند بدهد کسی که با نامحرم در ارتباط باشد ، چه زن باشد و چه مرد . اینها مخالف انسانیت انسان است ، مخالف آن چیزی است که اسلام از ما خواسته است . همدیگر را توصیه ی به رعایت عفاف بکنیم ، همدیگر را توصیه ی به رعایت حجاب بکنیم .

حد و حدود حجاب و عفاف رو ببینیم چیه؟ در این مراسماتمان مراقب باشیم اختلاط زن ومرد خیلی به وجود نیاید. رفت وآمد زن و مرد نامحرم رو به حداقل برسانیم این ها باعث می شودپرده های عفت شکسته شود. یکی دیگر ازمناسبات امروز یعنی ٢١تیر ماه، کودتای امریکایی نوژه در سال ١٣۵٩ است. از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، امریکای جنایت کار برای ما برنامه داشته است، دست بردار هم نیست. بارها شکست خورده ولی باز هم دست بردار نیست.باید مراقب باشیم. در کودتای نوژه که بسیار بسیار کار کارشناسی روی آن انجام داده بودند، آمریکایی ها خیلی مردد بودند که اول جنگ تحمیلی را راه بیندازند یا کودتای نوژه را.آخرش به این نتیجه رسیدند که کودتای نوژه را راه بیندازند. کودتای نوژه، چون می خواست از پادگان شهید نوژه همدان شروع شود، به این نام مشهور شد. قرار بود ٣٠ هواپیما با ۶٠ خلبان همزمان با هم از پادگان شهید نوژه همدان بلند شوند و نقاط مهم کشور را در تهران و و شهرهای بزرگ هدف قرار دهند.تا یک دفعه انقلاب را با یک چالش مواجه کنند. مهم ترین هدفشان هم بیت حضرت امام(رحمت الله) بود. یعنی اولین جایی را که می خواستند بمباران کنند بیت حضرت امام بود، می گفتند: اگر اینجا را بمباران کردیم، مراکز حساس را بمباران کردیم، ایران نمی تواند بلند شود و (انقلاب) ایران نمی تواند تداوم داشته باشد. ولی الحمدلله خدا می خواهد با یک کار کوچک، یک طرحی که چقدر برایش سرمایه گذاری کرده اند، چقدر برایش وقت گذاشته اند، خدا به وسیله یک مادر بزرگواری، تمام این کودتا را نقش بر آب می کند.کودتای نوژه قبل از اینکه عملی شود، لو رفت. یکی از این خلبان ها که مامور شده بود بیت حضرت امام را بمباران کند شب می آید با مادرش جریان را در میان می گذارد، مادرش می گوید من شیرم را حلالت نمی کنم.اگر این کار را انجام دادی باید بروی به این ها بگویی که همچین کاری می خواهد انجام شود. بک مادر ببینید چقدر نقش دارد. این بنده خدا می گوید: با این که من احتمال خیلی زیاد می دادم که مرا میکشند، بلند شده بود ، رفته بود شب تا صبح گشته بود خانه مقام معظم رهبری را در آن زمان پیدا کرده بود. به حضرت آقا گفته بود که همچنین برنامه ای برای ایران ریخته شده و کودتا لو رفت و جلوش را گرفتند. بعد از آن جنگ تحمیلی و بعد از آن خودتان در جریان هستید. در مناسبت های مختلف، آمریکایی ها چه برنامه هایی برای ما اجرا کردند و در همه آن ها به لطف پروردگار و به همت مردم شریف ایران، در همه اش شکست خوردند.خوب برخورد امام هم نسبت به کودتای نوژه خیلی جالب است. حضرت امام می فرمایند: فرضاً که شما جاهایی را بمباران می کردین،قرار نیست که همیشه در آسمان باشید. بالاخره شما می نشستید(روی زمین) . این مردم وقتی روی زمین می نشستید، دمار از روزگار شما درمی آوردند. اینطور نیست که مردم بنشینند، تا شما هر کاری را که خواستید انجام بدهید و انقلاب را ساقط کنید.انقلاب متکی به شخص نیست، انقلاب متکی به دین داری مردم است و به رهبری ولایت فقیه این انقلاب پایدار است. هرچه برای این انقلاب مشکل بوجود بیاید،تا زمانی که مردم دین دار هستند، مردم مردم متدینی هستند و یک رهبری شایسته بر سر این نظام است، شکست نخواهد خورد. (تکبیر) الله اکبر . . . . . . .

خوب آنچه که ما درس می گیریم، از این حرکات همین است که باید مراقب باشیم.باید مواظب باشیم تحرکات منطقه ای آمریکا را زیر نظر داشته باشیم. تحرکات منطقه ای جهان سلطه را زیر نظر داشته باشیم. ببینیم در کشورهای اطرافمان چه اتفاقی می افتد.در مصر،سوریه،عراق،لبنان،یمن،بحرین و افغانستان و… مراقب باشیم برنامه های دشمن را رصد بکنیم. یک وقت نکند ما را به خودمان مشغول بکند. حواسمان باشد چه اتفاقاتی دارد می افتد.خوب در این هفته مناسبات مختلف دیگری هم هست که چون دوستان روزه هستند احساس کسالت و خستگی نکنند. به همین مقدار بسنده می کنیم.

پروردگارا؛ فرج امام زمان ما را برسان

به خوبان در گاهت مارا از بهترین یاران حضرت قرار بده

به خوبان در گاهت سایه مقام معظم رهبری را بر سر ما مستدام بدار

دشمنان این نظام، دشمنان ولایت اگر قابل هدایت نیستند خوار و ذلیل و ریشه کن بگردان .

ما را آنی و کمتر از آنی به خودمان وا مگذار .

به خوبان درگاهت آنچه خواستم و نخواستیم در خور شـأن و کرمت به ما عنایت بگردان .

ما را از فیوضات ای ماه بیشتر بهره مند بگردان .

بسم اللهِ الرحمن الرحیم

إنا اَعطَینا کَل کوثر . . . .

Views – 890

درباره‌ی admin

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*