تازه ها
خانه / متن خطبه ها / خطبه های نماز ۲۴-۳-۱۳۹۲

خطبه های نماز ۲۴-۳-۱۳۹۲

سلام علیکم و رحمه الله

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله ربّ العالمین الحمد لله النّاشر فی الخلق فضله و الباسط فیهم بالجود یده نحمده علی جمیع اموره و نستعینه علی رعایه حقوقه ثمّ الصّلاه و السّلام علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته مولانا ابی القاسم المحمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المطهّرین لا سیمّا بقیّه الله فی الارضین روحی و ارواح من سواه فداه

اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوی الله

تقوای الهی را به همه ی بزرگواران مومنین و مومنات خواهران و برادران توصیه می کنم خلق و خوی انبیاء الهی بر اساس تقوا بوده است امیرالمومنین می فرمایند: ( علیک بالتقا) تقوا پیشه کنید (فانّه خلق الانبیاء )خلق و خوی انبیای الهی تقواست  ، نمونه کامل تقوای الهی یعنی نبّی مکرّم اسلام صلّی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: (من رزق تقا فقد رزق خیر الدنیا و الآخره) کسی که تقوای الهی رزق و روزیش شد بالاترین رزق و روزی ها در دنیا و آخرت نصبیش شده است تبریک عرض می کنم عید بزرگ مبعث نبّی مکرّم اسلام را خدمت همه ی نمازگزاران و برادران و خواهران دینی خودم توی این روز بزرگ بر خودم لازم می دانم نکاتی را در مورد بعثت انبیاء و مبعث رسول مکرم اسلام خدمت شما عرض کنم . زمان ها خودشان هیچ مزیّتی ندارند یعنی زمان به خودی خود اگر فقط به زمان نگاه کنیم زمان صدر اسلام و الآن هیچ فرقی با همدیگر ندارد این واقعیت ها هستند که در تاریخ و در زمان باعث می شود یک زمان به عنوان یک زمان خوب محسوب شود یک زمان با برکت یک زمان مناسب و این واقعیت ها هستند که یک تاریخ و یک زمان را یک تاریخ منحوس و تاریخ بد معرفی می کنند اگر واقعیات و اتفاق ها و حادثه ها هستند که بزرگی یک روز و یک تاریخ را مشخص می کنند از روز ابتدای آفرینش من الازل الی الابد روزی بزرگ تر و برتر از روز مبعث نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در تاریخ اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد چون که روزی است منتسب به بالاترین مخلوقات عالم هستی ما بعد از خداوند متعال کسی را برتر و بالاتر از نبی مکرم اسلام نداریم روزی که منتسب به نبی مکرم اسلام است ، روزی که خداوند خاتم انبیاء خودش را به بعثت می رساند بالاترین روزهاست . هدف از بعثت انبیا چیست ؟ چرا این روز باید این قدر روز بزرگی باشد ؟ چرا خداوند انبیاء را مبعوث کردند ؟ خود خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند : چند معنای مشخص برای انبیاء ذکر شده است : ۱- شناختن خدا و نزدیک شدن به خدا . اولین و مهم ترین کار انبیاء الهی این است که خدا را به ما بشناسانند و با گفتار خودشان ، با رفتار خودشان ، با اعمال خودشان ما را به خدا نزدیک بکنند « یا ا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِیرًا وَدَاعِیًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ » ای پیغمبر ما تو را گواه و نوید دهنده و اعلام خطر کننده و دعوت کننده به سوی خدا فرستادیم . این یکی از اهداف انبیا است و دومین هدف بعثت انبیا برقراری عدل و قسط در جامعه بشری است یعنی به تعبیر دیگر اولین هدف مربوط به اتصال انسان ها با خداست و دومین هدف انبیا ارتباط انسان ها با یک دیگر است ، اصلاح این ارتباط ، انسان ها با عدالت با هم دیگر برخورد کنند . خداوند متعال می فرمایند : « لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ » تا این که مردم با هم دیگر با عدل برخورد کنند به یک دیگر ظلم نکنند . نبیّ مکرم اسلام هدف از بعثت خودشان را اکمال و اتمام مکارم اخلاق معرفی می کنند . می فرمایند « اِنَّما بُعِثتُ لِاُتَمِمَ مَکارِم الاَخلاق » چرا این قدر نسبت به اخلاق در اسلام تاکید شده است ؟ ضامن اجرای تمام احکام الهی اخلاق است . تا اخلاق در جامعه به وجود نیاید ، انسان ها اخلاقی نشوند ، احکام الهی اجرا نمی شود . کسی که تکبر دارد ، به عنوان یک رذیله اخلاقی ، این فرد نمی تواند خودش را قانع کند که در مقابل خدا و ولی خدا تواضع کند ، این فرد نمی تواند نمار بخواند ، نمی تواند روزه بگیرد . پس ابتدا باید اخلاق در جامعه گسترش پیدا بکند تا ضامن اجرای احکام الهی شود . یکی از مهم ترین نکات و شاخصه های زندگی نبی مکرم اسلام (ص) اخلاق نیکوی ایشان بود « وَ اِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیمٍ » اگر ما خودمان را مسلمان می دانیم ، اگر ما خودمان را پیرو نبی مکرم اسلام می دانیم باید یاد بگیریم از نبی مکرم اسلام ، خوش خلق باشیم «  وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ » ای پیغمبر اگر تو می خواستی بد اخلاق باشی ، نرم خو نباشی ، مردم از اطرافت فرار می کردند کنارت نمی ماند خیلی بد است کسانی که مسلمان نباشند ، انسان های خوش اخلاقی باشند ، انسان ها در برخورد با آنها حس کنند که با یک انسان طرف است ولی بعضی از مسلمان ها و شیعیان طوری باشند و طوری با یکدیگر برخورد کنند که احساس انسان نکند که این فرد مسلمان است .خوش اخلاقی که می فرمایند«أحبُ عبادَ اللهِ الی الله أحسَنُهُم خُلقاً» می خواهید بدانید محبوب ترین انسان ها پیش خدا چه کسانی اند،ببینیند کدام یک از آنها خوش اخلاق ترند.«ما مِن شی فی المیزان أسفلُ مُن حُسن الخُلق»،ما همه دنبال این هستیم در روز قیامت نامه اعمالمان سنگین باشد،خوبی هایش فراوان باشد. نبی مکرم اسلام می فرمایند: از حسن خلق چیزی سنگین تر در نامه اعمال نیست.اینقدر تاکید شده. در جامه شیعی نباید خانواده ها گله مند باشند که چرا بعضی وقت ها شوهر ها و یا همسر ها با بد اخلاقی در خانواده رفتار می کنند.نبی مکرم اسلام می فر مایند : «إنَّ العدلَ لیبلغُ مِن سوءِ خلقهِ أسفلَ بَرَکِ الجهیم»هر کس بد اخلاق باشد، هر کس رفتارش در خانواده اش نا مناسب باشد می فرمایند سوء اخلاق باعث می شود انسان به پایین ترین درجات جهنّم برسد. خیلی ها گله دارند مخصوصا نسبت به آقایان که چرا اینقدر بداخلاقی در خانواده صورت میگیرد، این را باید رعایت کنیم اگر ما خود را مسلمان می دانیم، ما خودمان را شیعه ی اهل بیت می دانیم باید خوش اخلاق باشیم در خانواده، مشکلات بیرونی خانه را نباید به خانه تسلی بدهیم. با خوش اخلاقی باید بر خورد کنیم. حالا اگر تحمل کردیم سو اخلاق طرف مقابل را،خدا برایش ثواب فراوانی گفته است، مخصوصا برای خواهران. روایت داریم سه دسته از زنان را در قبر عذاب نمی کنند و در روز قیامت با حضرت زهرا(سلام الله علیها) محشور میشوند. چه کسانی هستند؟ فرمودند: ۱- زنی که بر غیرت مرد  خودش صبور باشد ۲- زنی که بد اخلاقی شوهرش را تحمل کند. ۳- زنی که مهریه خودش را به شوهرش ببخشد.  فرمودند : علاوه بر این که عذاب قبر نمی شود و با فاطمه زهرا(سلام الله علیها)محشور می شود،ثواب هزار شهید و یک سال عبادت را برایش می نویسند. تحمل سوء اخلاق شوهر بداخلاقی که نسبت به یکدیگر در خانه ، چه خانم نسبت به شوهرش ، چه مرد نسبت به خانمش ، می فرمایند باعث می شود نماز و روزه انسان قبول نشود باید دقت کنیم. درسی که در روز مبعث نبی گرامی اسلام می خواهیم از پیغمبر بگیریم این است که اگر خودمان را شیعه می دانیم ، خودمان را مسلمان می دانیم ، خودمان را انسان می دانیم ، باید اخلاقمان را درست کنیم. تا اخلاق درست نشود جریان سعدبن معاض را همه شما شنیده اید ، یکی از بهترین یاران بنی مکرم اسلام بود. در جنگ های متعددی همراه با نبی مکرم اسلام شمشیر زده بود. در جنگ بدر و احد و خندق زخم های فراوانی برداشت بود . وقتی ازدنیا رفت ، نبی مکرم اسلام وقتی خبر دار شدند ،آمدند دستور به غسل و کفنش دادند خودشان زیر تابوت سعد بن معاض را گرفتند سمت راست ، سمت چپ . فرمودند : هفتاد هزار فرشته در تشییع جنازه ی سعد شرکت کردند . جبرئیل  در تشییع جنازه ی سعد شرکت کرده خودشان کار دفن را بر عهده گرفتند . بدن را در قبر گذاشتند ، سنگ لحد چیدند ، گل گرفتند ، خاک ریختند دعا کردند برایش . وقتی مادر سعد این صحنه را دید خطاب کرد به سعد گوارایت باد بهشت . حضرت فرمودند : این طور نبود ، برای خدا حکم نکن . الان قبر چنان فشاری بر سعد داد . سوال کردند چرا این اتفاق افتاد ؟ شما که می گویید:  هفتاد هزار ملک در تشییع جنازه ی سعد شرکت کردند . کار خود پیغمبر ، روایت می گوید با پای برهنه شرکت کردند در تشییع جنازه ی سعد .  چه اتفاقی افتاد ؟ حضرت فرمودند : این بد اخلاق بود با خانواده اش . بد اخلاق بود . یعنی هر کاری من پیغمبر هم کردم فایده برای این قضیه ندارد . فشار قبر روایت داریم سوء اخلاق فشار قبر می آورد ولو جبرئیل در تشییع جناه ی انسان شرکت کند . ولو انسان خوبی باشد . ولو مجاهدت کند سوء اخلاق باید مراقب باشیم . باید دقت کنیم خودمان را کنترل کنیم . خداوند متعال به همه ی ما توفیق دهد ان شاء ا… که در این روز گرامی بتوانیم اخلاق بد را از خودمان دور کنیم و خودمان را به اخلاق حسنه آشنا کنیم  و بتوانیم عمل کنیم .

پروردگارا : به خوبان درگاهت ، دلهای ما را با تقوا آشنا کن .  قلب ما ،  عمل ما ، کلام ما را نورانی کن . توفیق توبه و انابه به درگاهت را نصیب ما  بگردان . ما را از بندگان شایسته ی خودت قرار بده . رحمت و مغفرت و رضوان خودت را بر بنیانگذار جمهوری اسلامی روز افزون بگردان . شهدای ما را با شهدای صدر اسلام   ، اموات ما را با اموات مومنین و مومنات محشور بگردان . آنچه را گفتیم و شنیدیم ذخیره ی آخرت  ما قرار بده .

بسم الله الرّحمن الرّحیم

َوالعَصر اِنّ الِانسانَ لَفی خُسر الّا الّذینَ ءامَنوا و عَمِلوالصّالِحاتِ و تَواصَوا بِالحَقِّ و تواصَوا  بِالصّبر

صدق الله العلی العظیم

بسم الله الرحمن الرحیم

 الحمد لله رب العالمین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکل علیه و نسلّی و نسلم علی حبیبه و نجیبه سید خلقه سیدنا  ابالقاسم المصطفی محمد (ص) و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین  سیّما علیٍ امیرالمومنین و صدیقه الطاهره و الحسن والحسین سیدی شباب اهل الجنّه و علی بن الحسین و محمد بن علیٍ و جعفربن محمدٍ و موسی بن جعفرٍ و علی بن موسی و محمد بن علیٍ و علی بن محمدٍ والحسن بن علیٍ و الخلف القائم  حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک .

تقوای الهی را به همه ی خواهران و برادران عزیزم توصیه می کنم. ما در آستانه یک حماسه عظیم و بزرگ قرار داریم، یک امتحانات الهی پیش روی ماست. می خواهیم یک مدیر برای جامعه اسلامی انتخاب کنیم که پرچم اسلام ناب محمّدی را(صلی الله علیه و اله)می خواهد به دوش بگیرد و پرچم دار یک کشور بزرگ و یک کشوری که می خواهد روز به روز بر عظمت اسلام و مسلمین بیفزاید را می خواهیم انتخلاب کنیم. نکاتی را پیرامون انتخاب و انتخاب فرد اصلح از بیانات مقام معظم رهبری و با توجه به آیات و روایات خدمت شما عرض می کنم که ان شاء الله راه گشا باشد. اولا همه ما باید دقت کنیم برای مدیریت جامعه بزرگ اسلامی ، کسی که می خواهد تصدی این امر را به عهده بگیرد سه عنصر باید در وجودش باشد.

۱- انگیزه

۲- برنامه

۳- امکانات

همیشه معمولا هر مشکلی برای ما به وجود می آید و کاری را نمی توانیم انجام بدهیم همه ما عدم انجام این کار را منتسب به مشکلات می دانیم ، می گوییم امکانات وجود نداشت ، بودجه وجود نداشت ، نشد اجرا شود.بر اساس آیات قرآن این طور نیست.در سوره مبارکه «اعراف» آیه۹۶ خداوند متعال می فرماید«ولو أنَّ اهلَ القُری آمَنوا و التَّقوا لفتحنا علیهم برکاتٌ مِن السَّماءِ و الارضَ».اگر انگیزه انسان ها انگیزه الهی باشد ، انگیزه خدایی باشد، اگر انسان ها دارای برنامه باشند«لوأن اهلَ القُری آمَنوا والتَّقوا» تقوا ، یعنی مراعات حدود الهی، یعنی در برنامه دین حرکت کردن ، یعنی در چهار چوب دین حرکت کردن. پس اگر انگیره الهی بود،«آمَنوا».برنامه انسان داشته باشد، تقوا داشته باشد ، در چهار چوب دین حرکت کند ، در چهار چوب برنامه های دین حرکت کند ، خداوند می فرماید این دو تا را شما انجام بدهید امکانات با خدا است.

« لفتحنا علیهم برکاتٌ مِن السَّماءِ و الأرضَ».خداوند برکات را از آسمان و زمین فرود می آورد .مشکل ما سرِ دو عنصر اول است ، یعنی انگیزه برای انجام خدمت یا برای انتخاب کردن افراد ، انگیزه های الهی نیست.انگیزه خدایی نسیت. ما می خواهیم به جریان خود رأی بدهیم ما می خواهیم ، به حزب خود رأی بدهیم یا کسانی که می خواهند در منسب کار قرا بگیرند، برای قدرت طلبی وارد میشوند . اگر انسان ها هدفشان از کاندید شدن ، خدمت رسانی باشد. ما که می خواهیم انتخاب کنیم فقط و فقط انگیزه مان از انتخاب فرد انگیزه الهی باشد و از طرفی تقوای الهی را پیشه کنیم. برنامه ای که خدا برای ما قرار داده را اجرا کنیم ، خداوند برکات خود را برما نازل میکند. در انتخابات باید دنبال افرادی باشیم که متقی باشند ،تقوا داشته باشند چه در انتخابات شوراها، چه در انتخابات ریاست جمهوری نگاه کنید ، به انسانهای متدین رای بدهید ، دیندار باشند ،اهل مجالس مذهبی باشند ، کسی که سال تا سال در هیچ کدام از مراسمات مذهبی دیده نمی شوند قابلیت این را ندارند که انسان به آنها رای بدهد ، حدود الهی را رعایت بکنند . ذهنیت مردم را نسبت به کشور و نسبت به شهر خراب نکنند ؛ چرا بعضی از کاندیداها دارند اینطور برخورد میکنند ، کان از اول اینکه انقلاب صورت گرفته هیچ خدمتی نیامده؛ اقتصاد را اقتصاد در حال ورشکستگی ، فرهنگ را فرهنگ در حال ورشکستگی دارند معرفی می کنند این همه خدمت شده از اول انقلاب .چرا دارند سیاه نمایی می کنند بعضی ها،این دور از تقوای الهی است . کسی را انتخاب کنید که برای پیروز شدن به کارهای ظالمانه متوسل نشود ،  غوغا سالاری نکند ، تخریب نکند بعضی از کاندیداهای دیگر را،وعده هایی بدهند که به اندازه خودشان باشد ،وعده غیر عملی ندهند هر کدام از اینها یک کارکردهایی دارد بر اساس قانون . گاهی اوقات حرفهایی از کاندیداها شنیده میشود که اصلا در توانشان نیست ،اصلا اینها از نظر قانونی نمیتوانند این کار را انجام بدهند خوب چطور میشود به این انسانها رای داد ؟این وعده وعده غیر عملی است .خود را با نفی دیگران اثبات نکنند .بعضی ها فقط می خواهند بزنند توی سر دیگری تا خودشان بزرگ شوند ،تا خودشان بالا بروند خیر خودتان را معرفی کنید چرا با نفی دیگران می خواهید خودتان را اثبات کنید . در چهاردهم خرداد مقام معظم رهبری یکسری نکات بسیار کلیدی فرمودند به عنوان سیاستهای امام در عرصهای مختلف ،که تک تک اینها را باید به عنوان شاخصه برای انتخاب خودمان مد نظر بگیریم . دم زدن از رهروی ازامام به حرف نیست به عمل است . ببینید شاخص هایی که امام داده در عرصه های مختلف این شاخصه ها را بگیرید براساس آن عمل کنید .حضرت آقا میفرمایند: در سیاستهای داخلی سیاست امام این بود که تکیه به رای مردم داشت .تمام هم وغم امام این بود که انتخابات در کشور پر شور برگزار شود .انتخابات حداکثری برگزار شود. مردم خودشان انتخابات کنند .مردم خودشان نوع نظامی که میخواهد برایشان حاکم بشود انتخاب کنند . مردم خودشان رئیس اجرایی کشور را انتخاب بکنند . رئیس جمهوری انتخاب کنید که با اعمالش با حرفها یش اتحاد ملی را زیاد کند نه اختلاف بیفکند .رئیس جمهوری را انتخاب کنید که مردمی باشد، اشرافی نباشد ، ساده زیست باشد .رئیس جمهوری انتخاب کنید که مصالح ملت را بر مصالح شخصی و گروهی خودشان ترجیح بدهد . یکی ازمشکلات بعضی از رؤسای جمهور این بوده که مصالح ملت را در نظر نمی گرفتند مصالح حزب وگروه خودشان را در نظر می گرفتند بر اساس آن عمل می کردند. در سیاست خارجی،سیاست های امام این بود که رئیس جمهور بایددر مقابل سیاست های مداخله گر و سلطه طلب بایستد. باید انسان مقاومی باشد، نترسد از دشمن ، نسبت به کشور های مسلمان با برادری برخورد کند . البته نسبت به کشورهایی که معاند ما هستند،دشمن ما هستند، بله ماهم باآنها دشمن هستیم.

رئیس جمهوری بایدباشدکه باکشورهای معاند مقابله کند.نه کرنش کند. رئیس جمهوری باید باشدکه مبارزه با صهیونیسم جهانی را در راس کارهای خودش قرار دهد.تلاش کندبرای مبارزه برای آزادی کشورفلسطین،باید تلاش کند،نمی شود،باید اعلام موضع کنند کاندیداهای محترم نسبت به این قضایا در مناظره سیاسی که امروز می خواهد صورت بگیرد دقت کنید.ببینیدکدام ها این روحیه را دارندکه نسبت به دشمن روحیه مقاومی باشد.نسبت به دشمن و صهیونیسم اعلام موضع کنند.برنامه شان برای پیروزی مردم فلسطین چیست؟

در عرصه فرهنگ سیاست های امام این بود، نفی فرهنگ اباعه گری غربی،متاسفانه در مناظره سیاسی بجای پرداختن به برنامه های کلی فرهنگی وارد مصادیق جزئی شدند، مخصوص مقام معظم رهبری قبلا هشدار داده بودندکه ذهن مردم را مشغول مسائل فرعی نکنند، اسم بردن از اشخاصی که کارهای ضدفرهنگی انجام می دهند به عنوان نماد فرهنگی ایران غلط است،ذهن مردم را خراب نکنیم بجای این که برنامه بدهیم چرا فقط شخصی نگری می کنیم؟ بخشی نگری می کنیم؟چرا برنامه درست و حسابی در عرصه فرهنگ نداریم؟ مظلوم ترین وادی،وادی فرهنگ است. چرا بعضی از کاندیدای محترم می گویند فرهنگ غرب هیچ اثری نگذاشته است،پس این همه مقام معظم رهبری از چنر دهه قبل داد می زنند تهاجم فرهنگی،شبیه خوان فرهنگی،جنگ نرم، اثرش را در جامعه ما می بینیم . چرا برنامه ندارند برای مقابله با جنگ؟ تمام دشمنان ما وارد مبارزه فرهنگ دینی و فرهنگ ملی شدند. مابگوییم دولت هیچ کاری نباید بکند مردم خودشان باید فرهنگشان درست بشود این که نمی شود. بالاخره فرهنگ زیر ساختهایی دارد. چه برنامه ای داریم؟ چرا این طور برخورد میکنیم؟ دفاع قاطع از اخلاق و احکام اسلام،در عرصه فرهنگ ببینید امیرالمومنین در جنگ صفین در بهبهه جنگ،یک ظرف آبی برایشان می آورندکه حضرت بنوشند،حضرت نگاه می کنند می بینند لبه اش یک ذره پریده ،یک ذره ترک خورده لبه اش،حضرت می فرمایند بروید یک ظرف سالم برایم بیاورید.می فرمایند وسط جنگ است کراهت دارد آب خوردن از کاسه ای که لبه اش ترک خورده است.حضرت می فرمایند ما به خاطر همین داریم می جنگیم . چرا بعضی از کاندیداها اصول مسلم اسلامی را زیر سوال می برند؟ چرا در مقابل بحث بی حیایی،بی عفتی،بی حجابی هیچ کدام برنامه ای ندارند؟چرا موضع نگرفتن خیلی از آن ها؟ اینها سیاست های حضرت امام (ره) در عرصه فرهنگ است. این ها را باید برای مردم مشخص کنند تا بتوانند انتخاب کنند.

مبارزه با ترویج فساد و فحشا جزء سیاست های حضرت امام بود، چرا ما بگوییم مثل زمان بنی سعد بگذارید دشمن بیاید بعد پس خواهیم گرفت. چرا ما بگذاریم فرهنگ غرب نفوذ بکند و بعد بخواهیم دفاع بکنیم خیر ، دفاع می کنیم و فرهنگ خودمان را هم قوی می کنیم . در عرصه اقتصاد نگاه به اقتصاد ملی ، تکیه به خود کفایی ، عدالت اقتصادی دفاع از طبقات محروم رو ببینید کدام یکی از نامزدها در برنامه های خودشان دارند ، این ها ملاک انتخاب ما باشد . مهمترین ملاک برای انتخاب یک فرد برای ریاست جمهوری مهمترین آن ولایتمداری است . نمیشود به کسی که اصل متردی ولایت فقیه ولی فقیه را قبول ندارد، نمیشود بهش اعتماد کرد برخی از افراد که در زبان و در عمل مقابله با ولایت فقیه و ولی فقیه می کنند رای دادن به این ها ، رای دادن به بی دینی است ، رای دادن به این ها رای دادن به جریان مخالف ولایت اهل بیت است مگر ما نمی گوییم ولایت فقیه ولایت انبیا و اهل بیت در جامعه است پس آن کسی را که می خواهیم انتخاب کنیم نباید در مقابل ولایت اهل بیت قرار بگیرد این را باید دقت کنیم نکته دیگر این است که کسی که خودش را ولایت مدار می داند خودش را مطیع ولی فقیه می داند نباید با کسانی که مخالف ولی فقیه هستند دست در دست هم بدهند ، نمی شود از ولایت حرف زد و گفت ملاک ما در انتخاب ، در انتخاب زیر دستی ها و در انتخاب افراد ولایت است ولی از این طرف دستمان در دست کسانی باشد که ولایت فقیه و ولی فقیه را قبول ندارند این تعارض است اعلام موضع شفاف باید بکنیم با کسانی که در خط ولایت نیستند باید اعلام موضع بکنیم بلاخره ولایت فقیه را نمی شود قبول داشت و افراد ضد ولایت را هم قبول داشت . (سلم المن سالمکم و حرب المن حاربکم ) حب و بغض با هم است نمی شود ولی فقیه را دوست داشت و ضد ولی فقیه را هم دوست داشت باید مشخص کنیم انشاءالله به توفیق الهی در انتخاباتی که وظیفه ملی و شرعی و عقلی ماست همه دنیا منتظر تک تک رای های من و شما هستند کسی رای خودش را کوچک نشمارد تمام عالم منتظراند، مظلومین عالم منتظر تک رای ما و شما هستند هیچ فرقی بین رای یک پیرزنی که در گوشه خانه نشسته با رای مقام معظم رهبری وجود ندارد هردو یک رای است انشاءالله در هفته آینده روز جمعه که روز انتخابات است با یک حماسه بزرگ دست به دست هم همه با هم می توانیم اثبات کنیم که شهر ما که همیشه جلودار بوده است این بار هم بگوییم صددرصد مردم شهر ما در انتخابات شرکت کردند این خیلی خوب است همدیگر را توصیه کنیم بچه هایمان را با خودمان بیاوریم یاد بگیرند ، وضو بگیریم  این یک عمل شرعی است انتخاب اصلح یک عمل شرعی است باید دنبال اصلح بگردیم آن دنیا باید جواب بدهیم میخواهیم انتخاب کنیم باید بر اساس حجت شرعی انتخاب کنیم ، خدا به همه ما و شما توفیق بدهد بتوانیم به این وظیفه خودمان عمل کنیم انشاءالله به فضل الهی این مردم بزرگ این مردم شریف در یک حرکت حماسی با انتخاب یک فرد شایسته به دنیا اثبات خواهند کرد که پیرو فرمان ولی فقیه و پیرو آرمان های امام و شهدا هستند و خواهند بود تکبیر . . . .

خوب در هفته پیش رو مناسبت های مختلفی وجود دارد که وقت گذشته فقط یک اشاره مختصری داشته باشم . ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار و داریم که همینجا تبریک عرض می کنیم به همه بزرگواران روز ولادت حضرت ابولفضل و روز جانباز را داریم که همه ما مدیون جانبازی ها و ایثار گری ها و فداکاری های این بزرگواران هستیم ، انشاالله که بتوانیم با عمل خودمان و با لسان خودمان تشکری داشته باشیم از همه جانبازان ، روز ولادت حضرت امام سجاد را داریم روز بزرگداشت اسرای بزرگوار که به همه ی این بزرگوان هم تبریک عرض می کنیم ، شهادت آیت الله سعیدی را در زندان های رژیم پهلوی در سال ۱۳۴۹ سالگردش را داریم که تسلیت عرض می کنیم و در شناخت این عالم بزرگوار باید بیشتر دقت کنیم و ببینیم چه کسانی برای این انقلاب فدا شدند و این انقلاب را به دست ما رساندند روز جهانی صنایع دستی را داریم و ازل بنی سدر از فرماندهی کل قوا از سوی امام را در هفته آینده داریم که همه این مناسبت ها جای این را داشت که به صورت تفصیلی بهش بپردازیم ولی چون بحث انتخابات بود و بحث مهمی است انشاءالله خدا به همه ما توفیق بدهد بتوانیم در این امتحان بزرگ سرافراز بیرون بیاییم .

  پروردگارا : فرج امام زمان ما را برسان . ما را از بهترین یاران حضرتش قرار بده  .به خوبان درگاهت سایه مقام معضم رهبری را بر سر ما مستدام بدار . دشمنان این نظام دشمنان این ولایت اگر قابل هدایت نیستن خار و ذلیل و ریشه کن بگردان . ارواح طیبه شهدا ، امام ، فرزندان ، اموات این جمع از این مجلس شاد بگردان . ما را آنی و کمتر از آنی به خودمان وا مگذار . به خوبان درگاهت آنچه خواستیم و نخواستیم در خور شان و کرمت به ما عنایت بگردان ، باران رحمتت را بیش از پیش بر ما نازل بگردان .

 بسم اللهِ الرحمن الرحیم

إنا اَعطَینا کَل کوثر . . . .

Views – 741

درباره‌ی admin

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*