تازه ها
خانه / اخبار / درخواست امام جمعه بخش آیسک از مسئولین برای جبران سریع خسارت توفان اخیر به کشاورزان
درخواست امام جمعه بخش آیسک از مسئولین برای جبران سریع  خسارت توفان اخیر به کشاورزان

درخواست امام جمعه بخش آیسک از مسئولین برای جبران سریع خسارت توفان اخیر به کشاورزان

درخواست امام جمعه بخش آیسک از مسئولین برای جبران سریع خسارت توفان اخیر به کشاورزان

حاتمی / امام جمعه بخش آیسک در خطبه اول نماز جمعه ۸مرداد ۱۴۰۰پس از سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه، در ادامه بحث هفته های گذشته پیرامون دعای ۲۵ صحیفه سجادیه درباره اینکه چگونه نوجوانان را به عبادت ترغیب و تشویق کنیم، تا از عمق جان و دل، عبادت را پذیرا باشند، سخنانی بیان کرد واظهار داشت: برای انجام تکلیف و وظیفه با دلی سرشار از شوق به پروردگار داشت ویکی از راه های آن ایجاد فضای دینی در خانواده است.
حجت الاسلام والمسلمین «علی رادمرد» افزود: این مهم میسر نمی شود جز اینکه خود پدر و مادر در خط مقدم این موضوع باشند یعنی خوشان اولا معتقد به این راه و روش و عامل به آن باشند.
وی افزود:والدین باید زمینه را برای عبادت کودک خود فراهم آورند،خانواده هایی که از فرصت دوران کودکی برای این منظور استفاده نمی کنند، در دوران بلوغ و نوجوانی معمولاً با مشکلات جدی مواجه می شوند، زیرا کسی که انجام تکالیف دینی را تا مرحله نوجوانی یا جوانی و بزرگ سالی به تاخیر انداخته، به علت نبود تمرین عملی و آمادگی روحی، معمولاً نمی تواند به راحتی به احکام دینی عمل کند. به گفته وی اغلب کسانی که در سنین بالاتر وظایف عبادی خود را انجام نمی دهند به مبانی دینی بی اعتقاد نیستند، بلکه قبلاً ورزیدگی و آمادگی لازم را به دست نیاورده اند و لذا اراده ی آن ها تابع اعتقادات آن ها نیست.
امام جمعه آیسک اظهار داشت :وظیفه والدین است که فرزندان خود را با کتاب و مطالعه آشنا کنند، تا آنان در این سنین بتوانند جواب سؤالات خود را از کتاب های مفید به دست آورند و راه رشد و ترقی برای آنان باز شود.به اعتقاد وی اگر این شرایط مهیا نشد فرزند به سراغ منابع غیر معتبر خواهند رفت و در این بازار آشفته فضای مجازی، درکنار همه این اقدامات والدین و مربیان وظیفه دارند که همیشه با کودکان، نوجوانان و جوانان رابطه ای دوستانه داشته باشند، تا آنان بتوانند، آزادانه و راحت نظریات و حرف های خود را بیان کنند.
خطیب نماز جمعه آیسک در خطبه دوم با تبریک عید غدیر ومیلاد امام کاظم ع با بیان حدیثی از آن امام همام گفت :شیعیان سوار بر کشتی تقوا با همراهی ایمان، توکل، صبر، علم و دانش
می توانند به موفقیت های بزرگ دست یابند واگر بعد از جریان غدیر سفارش رسول الله عمل میشد این همه مصیبت بر سر اهل بیت وشیعیان فرود نمی آمد.
آن روز اگر در جریان سقیفه، اجماع شد که فاطمه (سلام اللّه علیها) را حذف کنند و از بین ببرند. این اجماع و اتفاق همگانی در جریان سقیفه، امروز هم کـاملاً دیده می‌شود و چهار گروه و جریان ازجمله عالمـان دینی وابسته به‌جریان سقیفه، با توطئـه فرهنگـی، سیاست‌بازان‌با توطئه سیاسی ، نیروهای نظامی با توطئه‌های نظامی کردند و اوبـاش هـم با توطئه فتنه مشابه آن دوران درحال فعالیت هستند تا هدف خود برسند.
به گفته وی جریان غدیر و جریان سقیفه در امتداد تاریخ ادامه دارد و این دو نوع تفکر همچنان تقابلش وجود داردو ما با فهم درست غدیر می توانیم در جبهه غدیر باشیم و خدای نکرده با عدم فهم و بصیرت صحیح در جبهه سقیفه .
حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با اشاره به بیانات رهبری در آخرین دیدار با دولت دوازدهم از درس عبرت های آن از جمله «درس توحید حقیقی» سخن گفت وافزود:-در این بیانات رهبر انقلاب به کار برای خدا و امید به نگاه و رعایت الهی توصیه کردند که اگر کسی کار بکند یا نکند در دیوان الهی ثبت خواهد شد. وی درس دومرت «بی‌اعتمادی به غرب» بعنوان تجربه تلخ اما درس آموز و عبرت انگیزدانست.
وی در خصوص درس سوم «سختی‌های امروز نتیجه اعتماد به غرب استر اظهار داشت :دشواری های امروز ما بخاطر اعتماد به غرب است نه اعتماد به وعده الهی و مردم! اعتماد به غرب مساوی است با شکست قطعی لذا مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی با غرب موکول کرد. وی اعتراف تلخ آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور، که اخیرا در جمع سران و شیوخ قبایل در خوزستان به عنوان یکی از عناصر کلیدی در سه دولت سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید به یک واقعیت مهم تصریح و گفه بود «ما فکر نمی‌کردیم که نتیجه توسعه‌ای که در پی آن بودیم، چنین شرایطی را برای مردم رقم بزند» (نقل به مضمون)را معلول این مهم دانست.
ناطق درس چهارم را «درس روایت درست و صادقانه» برشمرد وافزود: در جریان مذاکرات وین، برخی کوشیدند روایتی ناقص و بعضا نادرست را از این مذاکرات به دست دهند و بافرافکنی به جای محکوم کردن آمریکا و غرب، جبهه خودی را محکوم کنندکه رهبر بصیر انقلاب روایت صحیح را از آنچه در این چهار ماه گذشت، روایت کردند.

وی درس پنجم را «درس عملیِ دشمن شناسی» اعلام کرد وتاکید نمود:واقعیت زیاده خواهی های آمریکا منوط کردن پذیرش نکات ایران به توافق بر موضوعاتی خارج از برجام بود. به گفته وی درس ششمذ خط بطلان بر خوش باوری و ساده انگاری منفعلانه» است که رهبری برای چندمین بار بر این نکته تاکید کردند که اگر دشمن به ما درجاهایی لطمه‌ای نزده است نه بدین خاطر است که در پی دوستی است! به خاطر این است که نمیتواند.نباید عده‌ای با روایت غلط، نتوانستن دشمن برای ضربه زدن را به پای نخواستن او بگذراند.
امام جمعه بخش آیسک درس هفتم را «درس انصاف انقلابی در قضاوت ها» بیان کرد وافزود :رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودندذبانگاه واقع بینانه به تلاش‌های دولت، باید گفت، عملکرد دولت جناب آقای روحانی در بخشهای مختلف یکسان نبوده؛ آنچه ما در این برهه‌ی زمان دیدیم، بعضی جاها بر طبق انتظارات بود، بعضی جاها بر طبق انتظارات نبود». وی درس هشتم را «استفاده از نعمت فرصت خدمت برای اهداف انقلاب» و درس نهم را «درس انتخاب زوایه درست در تحلیل» بیان کرد ودرباره بد عهدی های آمریکا سخن گفت.
وی این موضوع را تجربه ای برای دولت آینده دانست وافزود:دولت ودولتمردان آینده باید از این درس ها و البته برخی از درس های این ۸ساله عبرت بگیرند وان را تکرار نکنند. وی تاکید کرد :امیدواریم در دولت آینده با تغییر اصلی رویکرد شاهد رونق تولید و حل گرانی ها با نظارت درست بر چرخه ی قیمت گذاری و توزیع و سایر موضوعات باشیم.
امام جمعه بخش آیسک در ادامه درمورد توفان و باد های شدیدی که در منطقه خساراتی را متوجه کشاورزان، پسته کاران و گلخانه داران و برخی دیگر ازمردم کردگفت: از مسئولین می خواهیم ضمن برآورد به موقع و بدون تاخیر خسارت ، نسبت به پرداخت خسارت اهتمام جدی داشته باشند همانگونه که در زمان دریافت هزینه ی بیمه اهتمام جدی دارند.
وی در پایان از همه نهادها و دستگاه ها و هیئت ها و تشکل ها و خصوصا مردم عزیز که با محوریت نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در بخش آیسک اقدامات و برنامه های خوبی را در دهه ولایت وامامت در شهر و روستا ها تدارک دیدند از جمله جشن ها و برنامه ریزی برای اطعام روز غدیر سپاسگزاری کرد.

برگرفته از پایگاه خبری آیسک

Views – 137

درباره‌ی عبداله افخمی راد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*