تازه ها
خانه / متن خطبه ها / متن خطبه های ۲۰-۲-۱۳۹۲

متن خطبه های ۲۰-۲-۱۳۹۲

السلام علیکم و رحمه الله

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین الحمد لله النّاشر فی الخلقه فضله والباسط فیهم بالجود یده نحمده علی جمیع اموره و نستعینه علی رعایه حقوقه ثم الصلاه و السلام علی حبیه و نجبیه و خیرته فی خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته سیدنا و  مولانا ابی القاسم المصطفی محمد و علی آله الاطیبین الاطهرین المطهرین لا سیمّا بقیه الله فی الارضین روحی و ارواح من سواه فداه

اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوی الله

عن الصادق علیه السلام لما سئل عن تفسیر التقوی روایت از امام صادق علیه السلام وقتی سوال شده از حضرت تقوا یعنی چه حضرت فرمودند ان لا یفقدک الله حیث امرک تقوا یعنی این که آن جاهایی که خدای متعال امر کرد آن جا غایب نباشیم وقتی نمازگزارها رایک جا جمع کردند نکند شما حضور نداشته باشید وقتی کسانی که روزه می گیرند را جمع کردند نکند شما حضور نداشته باشید در آن جمع وقتی کسانی که زکات پرداخت کردند را جمع کردند تقوا یعنی این که شما این طور نباشد که حضور نداشته باشید آن جا با نمازگزارها باشید با زکات پرداخت کننده ها باشید با خمس پرداخت کننده ها باشید با روزه گیرها باشید با کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند با آن ها باشید ان لا یفقدک الله حیث امرک جایی که باید حضور داشته باشیم غایب نباشید و از طرف دبگر و لا یراک حیث نهاک آن جاهایی که خداوند متعال نهی کرده گفته نباش خداوند متعال آن جا شما را نبیند با غیبت کننده گان با دروغ گویان وقتی این ها را دسته دسته جمع می کنند نکند شما جزء آن ها باشید تقوا یعنی این یعنی این که اوامر الهی را به جا بیاوریم و آن چه که خداوند متعال نهی کرده انجام ندهیم عرض شد خدمت همه ی بزرگواران ما در حال جهاد با نفس هستیم ما فهمیدیم در خواب غفلت به سر می بریم توجه کردیم به خودمان بیدار شدیم از اعمال گذشته ی خودمان توبه کردیم و با نفس خودمان به جهاد پرداختیم در راه و مسیر حرکت به سمت خداوند و به سمت تعالی و به سمت خوبی گاهی اوقات انسان دچار یک سری لغزش ها و رذائل اخلاقی می شود مایی که می خواهیم حرکت کنیم در این مسیر باید بشناسیم یک سری از رزائل اخلاقی و مفاسد اخلاقی را اولا آن ها رابشناسیم  و ثانیا ان ها را از خودمان دور کنیم و راه های مقابله با آن را در خودمان تقویت کنیم یکی از بدترین و هلاک کننده ترین رذائل اخلاقی و در بعضی از تعابیر ام الفساد رذائل اخلاقی مادر همه ی رذائل اخلاقی در روایات ما فرمودند خودخواهی است .خودخواهی به معنای : انحصارطلبی و افزون خواهی است ، اینکه انسان تمام امکانات مادی و معنوی را برای خودش بخواهد ، این یعنی خودخواهی . وقتی شما انسان خودخواه را نگاه می کنید فقط و فقط منافع خودش برایش مهم است یعنی در تمام کارهایی که در عمر خود انجام می دهد فقط وفقط خودش ملاک است ، اگر کار می کند برای خودش است ، اگر ازدواج می کند برای خودش است اگر بچه دار می شود برای خودش است ، فقط وفقط خودش ملاک است به این خاطر وقتی  از او یک عزیزی از دست می رود یا مالی از دست می دهد به حال آن عزیز گریه نمی کند ، پدر را می خواهد چون برای خودش است ، فرزند را می خواهد چون برای خودش است ، همسر را می خواهد چون برای خودش است ، خودخواه مطلق است ، وضع اقتصادی خودش را که نگاه می کند اگر اوضاعش خوب باشد اصلاً به هیج جایی توجه نمی کند کاری ندارد که همسایه اش چطور دارد زندگی می کند ، همشهری اش چطور دارد زندگی می کند ، هم کیشش در اسلام و شیعه چطور دارد زندگی می کند ، توجه نمی کند ، این یعنی انسان خودخواه و این رذیله اخلاقی خودش باعث خیلی از گناهان دیگر می شود این رذیله اخلاقی باعث می شود در ارتباط با دیگران همه را خدمتکار خودش بداند یعنی با دوستش هم که رفت و آمد می کند  با اقوام و خویشان هم که رفت و آمد می کند با هر کسی سلام و علیکی دارد باید  همه خدمتگزارش باشند ، این یعنی خودخواهی . اولاً باید مشخص کنیم ما منظورمان از خودخواهی کدام خود ما است اگر دوستان یادشان باشد در بحث غفلت گفتیم ما دو عدد خود داریم یک بخشی از وجود ما ، از خود ما از من ما در ارتباط با خدا است که به خود الهی معروف است ، و یک بخشی از وجود ما که با دنیا و مباحث دنیوی و حیوانی ما ، که خود حیوانی ما بود . هر دو نوع خودخواهی وجود دارد هم در خود الهی ما هم در خود حیوانی ما به تعبیر دیگر ما هم خودخواهی مثبت داریم هم خودخواهی منفی داریم ارتباط شما با خدا  خودخواهی که باعث شود روح شما ارتقاع پیدا کند این خوب است به تعبیر دیگر اگر بخواهیم خیلی صریح بگوییم حتی شهدا انسان های خودخواهی بودند چون بعد معنوی خودشان را می خواستند ارتقاع بدهند این خودخواهی خودخواهی خوبی است ، خودخواهی مثبتی است این که انسان به خاطر خودش ، به خاطر رشد معنوی خودش تلاش کند ، عبادات را انجام بدهد این هم ناشی از خودخواهی است و این خوب است . ولی یک خودخواهی منفی داریم این که تمام توجه انسان خودش را به بعد حیوانی خود باشد به این که فقط چه بپوشد چه بخورد مسکنش چطور باشد این خودخواهی منفی است که در روایات به آن اشاره شده است شهید بزرگوار شهید مرتضی مطهری در کتاب انسان کامل می فرمایند : برای خود خواهی مراتبی است شهید مطهری سه مرتبه را برای خودخواهی ذکر می کنند اولین مرحله و درجه خودخواهی این است که انسان فقط و فقط به فکر زندگی مادی خودش باشد یعنی صبح تا شب تلاش کند برای اینکه یک چیزی بدست بیاورد که بخورد و بپوشد و یک مسکنی داشته باشد شهید مطهری می فرمایند : این کار بیماری اخلاقی به حساب نمی آید به تعبیر ایشان این یک کار غیر اخلاقی است اعمال ما سه طور است : اعمال ما یا اخلاقی است :یعنی این که از حیوان مارا تمایز می دهدو برتر از کارهای حیوانی است؛یا غیر اخلاقی است:یعنی کارهایی که انسان وحیوان مشترک هستند را انجام می دهد؛یا ضد اخلاقی است:کارهایی است که انسان از حیوان هم پست تر می شود ((اولئک کلانعام بلهم ازل))در مورد همین موضوع کارهای ضداخلاقی است.اولین مرتبه در خودخواهی این است که انسان درحد نیاز خودش به دنبال مادیات برود:یعنی فکر وذهنش این باشد چه چیزی بخورد،چه چیزی بپوشد،مسکنش چگونه باشدووسیله ی نقلیه اش چه باشد.دومین مرتبه از خود خواهی ای است که انسان آرام آرام پایش را از فراتر از این بگذارد و بیشتر حد نیازش را جمع کند یعنی:مسکنش خوب است روز به روز برای افزایش آن تلاش کند و چندین مسکن داشته باشد،چند ماشین داشته باشد و مدل ماشینش روز به روز بالاتر برود.در این مرتبه می فرمایند سه خصلت به انسان دست می دهد:        ۱-آزمند می شود۲-حریص می شود ۳- وتعبیری در احادیث است به نام(شه مطاع)که در این مورد خدمت شما عرض خواهد شد.سومین مرتبه ازخودخواهی کار و گرفتاری انسان از این هم بالاتر می شود نه تنها همه ی منافع را برای خودش می خواهد بلکه پا را فراتر می گذارد و می گوید افراد پیرامونی من باید از یک سری امکانات محروم بشوند تا من به مرتبه ی بالا برسم انسان در این مرحله دچار :حسد وعجب وکبردر راه خدا می شود.حضرت امام خمینی(ره) در یکی ازتالیفاتشان جمله زیبایی در مرد خودخواهی دارندمی فرمایند:((تمام مفسد هایی که درعالم پیدا می شوداز خود خواهی سرچشمه می گیرد))یعنی هر چه ظلم وستم و حق وناحق دارد انجام می شود از خود خواهی انسان ها است همه ی اینها بر می گردد به حب نفس این بت از همه ی بت ها بزرگتر است وشکستن این بت از همه ی بت ها مشکل تر است یعنی اگر انسان بتواند خودش را بشکند.در این کار هم باید از کودکی شروع کرد یعنی باید در تربیت فرزندانمان سعی کنیم آنها را کودکانی خودخواه تربیت نکنیم.مابعنوان متولیان تربیت فرزندانمان باید به این نکته خیلی توجه کنیم.چند راه کار در این مورد خدمت شما عرض می کنم۱-آنها را برای کمک به دیگران تشویق کنیم(شما یک فرزند در دبستان دارید و می فهمید که یک دوست دارد واز لحاظ اقتصادی وضع خوبی ندارد شما از طریق فرزندتان به او کمک کنید تا فرزندتان کمک کردن را یاد بگیرد شما برای او کمی خوراکی بستید به او بگویید که از این خوراکی هایش به دوستانش بدهد نه مثل بعضی هایی که نوع خوراکی هایی که برای فرزندانشان می گیرند طوری است که به آنها می گویند خودت یواشکی یک گوشه ای می خوری و به دوستانت نمی دهی)شما با این کارتان دارید روحیه ی خود خواهی رادر فرزندانتان تقویت می کنید.دارند با اسباب بازی هابازی می کنندمی گویند نگاه این اسباب بازی ها رابرای خودت خریدم قایمش میکنی و فقط خودت با آن هابازی می کنی نکندوقتی بچه های اقوام یا همسایه آمدندباآن ها بازی کنی یعنی شماداریدخودخواه بزرگش می کنید یکی دیگرازراه کارهااین است که اگرشمامی خواهیدبهکسی کمک کنیدیادرحضورفرزندانتان باشدیاباواسطه ی فرزندان یعنی شمامی خواهیدبرای جشن ابی عبدالله الحسین برای جشن امیرالمومنین، ابوالفضل العباس یاامام زمان (عج)کمک کنیدپول رابه دست فرندانتان بدهیدتاآنها داخل صندوق بیندازنداین خیلی موثر است یادمی گیردسومین راه کاراین است که به بچه هایتان درخانواده مسئولیت بدهیدنوع زندگی های ماطوری است که فرزندانمان فکرمی کنندکه ماکارگروخدمتگذارآن هاهستیم این روحیه خودخواهی راما خودمان درخانواده برای آن هادرست کردیم یعنی غذارامابایدبپذیم،سفره رامابایدپهن کنیم،سفره رامابایدجمع کنیم وظرف هارامابایدبشوریم خب این بچه هامی گویندخب دیگه الحمدلله چندتاخدمتگذاربرای ماهستندبعددرجامعه انتظارداردهمه چیزبرای اوباشداین روحیه رابایدمراقبت کنیم ازکوچکی درفرزنداننمان به وجود نیایدامابرای رهایی ازخودخواهی برای خودما چندتاراهکار درآیات و روایات آمده که منفقط به آن هااشاره میکنم اولین وشایدبهترین راهکاربرای رهایی ازخودخواهی یک جمله است که ازلسان معصومین مابیان شده است یک جمله است که اگربه همین یک جمله عمل شودماهیچ مشکلی دردنیا نداریم واون هم یک جمله است آنچه برای خودمیپسندی برای دیگران هم بپسند یعنی هرکاری انجام می دهیدهرحرفی میزنید ببینیدکه اگرقرارباشدنسبت به شماانجام شودشمامی پسندیدیانمی پسندیداین یک اصل مهم ودومین اصل درخودخواهی حواسمان به مرگ و قیامت هم باشدریشه ی خودخواهی دراین است که مافقط وفقط بهدنبال منافع دنیوی خومان هستیم اگر چیزی به نام مرگ وقیامت راتصورکنیم این خودخواهیمان فروکش می کندسوم دررابطه باغرایزمان مواظب باشیم دچارافراط و تفریط نشویم دربحث خوردنمان دربحث غرایزجنسی مراقب باشیم تادچارافراط و تفریط نشویم بعضی هاچون شکم پرست می باشندملاحظه می شودباخانوده شان دائمادرحال دعوامی باشندبعضی هادرمباحث جنسی خانواده هاراخیلی اذیت می کنند بایدمراقبت کردجلوی بعضی ازغرایزرابایدگرفت مدیریت کردنه افراط نه تفریط وچهارمین راه حلی که برای مبارزه باخودخواهی فرموده اندمبارزه ی مستقیم بامظاهرخودخواهی است اگرمی بینیم حسادت داریم اگر می بینیم خودخواهی درمابه اوج رسیده اهل تواضع بشیم اهل احترام شویم یک دستورالعمل خوبی استادمابه ماپیشنهادکرده بودگفت باهرکسی مشکل داریدخودتان راموظف کنیددرهرجاهست کفش اوراجفت کنیدیعنی اینقدرازخودتان تواضع نشان بدهیدکه بتوانیدکفشش راجلوی پایش جفت کنیدخیلی تاثیردارداین باعث می شود شماتواضع ازخودتان نشان دهیدمراقبت کنید از خودتان. خب انشاء الله خداوند متعال به همه ی ما آن قدرت و نیرو را بدهد که بتوانیم در مقابل خود نفسانی خودمان که سر منشا و مادر خیلی از گرفتاری و مشکلات و رذایل اخلاقی  ماست بتوانیم ان شاء الله پیروز بشویم و در این خطبه ها بتوانیم یک تمرینی بکنیم برای یک زندگی بهتر یک زندگی سالم تر. پروردگارا به محمدوآل محمد دلهای ما را به تقوا آشنا بگردان !قلب مارا نورانی کن !توفیق توبه و انابه ی واقعی به درگاه خودت  رانصیب همه ی ما بگردان ! ماراجزءبندگان شایسته خودت قرار بده ! رحمت ومغفرت ورضوان خودت را بر بنیانگذار جمهوری اسلامی روز افزون بگردان ! ا موات ما شهدای ما، شهدای گمنام رااز این جلسه شاد بگردان! آنچه گفتیم وشنیدیم ذخیره روز تهیدستی ما قرار بده.

((بسم ا… الرحمن الرحیم .واالعصر…))

بسم ا…الرحمن الرحیم .الحمد لله رب العالمین .نَحمدُهُ وَنستعینُهُ…

عن علی امیرالمؤمنین (علیه السلام ) : أیَسَّرُکَ أنْ تَکونَ مِنْ حِزبِ اللهِ الغالبین . امیرالمؤمنین می فرمایند : آیا دوست دارید از حزب اللهی که خداوند متعال می فرمایند: فَإنّ حزبَ اللهِ هُمُ الغالبون ، از آنها قرار بگیرید، از حزب خدایی که پیروز می شوند،  قرار بگیرید. حضرت می فرمایند اگر می خواهید اینطور باشید ،إتّقِ الله سُبحانَه، تقوای الهی پیشه کنید و أحسنْ فی کلِّ أمورِک، هر کاری که می خواهید انجام بدهید کار خوبش را انجام بدهید. در تمام زندگی وقتی می خواهید تصمیم بگیرید، وقتی می خواهید یک حرفی بزنید، وقتی می خواهید یک کاری انجام بدهید، یک انتخاب بکنید و آن کار خوب تر را انجام بدهید، کار نیک را انجام بدهید ، تقوی یعنی این .

 در هفته آینده مناسبت های مختلفی را در پیش داریم که من اشاره وار به آن عرض می کنم . در اول رجب میلاد مسعود امام محمد باقر(ع) پنجمین امام شیعیان را داریم که در روایات ما نخستین روز ماه رجب یا به روایاتی سوم صفر سال ۵۷ هجری رو به عنوان روز ولادت امام محمد باقر (ع) نقل کردند .پدر بزرگوارشون امام سجاد (ع)  و مادر بزرگوارشون ام عبدالله ، فاطمه بنت امام حسن مجتبی (ع) هستند به این خاطر امام باقر(ع) نسبشون از طرف پدر به امام حسین(ع) و از طرف مادر به امام مجتبی (ع) می رسد . لقب های متعددی برای امام باقر (ع) نقل کردند که معروفترینش همین باقر است . جابرابن عبدالله انصاری روایت کرده که رسول مکرم اسلام (ص) به من فرمودند : ای جابر امید است که این قدر در دنیا بمانی تا فرزندی از فرزندانم که از اولاد حسین (ع) است را دیدار کنی ، نام وی محمد است ،یَبقَرُ عِلمَ الدّین بَقرا، حضرت می فرمایند : معارف دین را تماماً می شکافت . این اون بشارتی است که رسول مکرم اسلام به ولادت امام باقر (ع)دادند ، حضرت فرمودند : جابر هروقت این فرزند من رو ملاقات کردی سلام من رو به امام باقر (ع) برسون . خوب انشا الله در شب میلاد مراسماتی بعد نماز برگزار خواهد شد دوستان شرکت خواهند کرد . دوم رجب سال ۲۱۴ یا ۲۱۲ هجری قمری میلاد مسعود امام هادی (ع) رو بنا بر بعضی روایات داریم ، نسبت به تاریخ ولادت امام هادی (ع) آنچه که سیره نویسان نوشتند خیلی مختلف است بعضی نیمه ذی هجه و بعضی دوم و پنجم رجب رو در رابطه با ولادت امام هادی (ع) ذکر کردند که هرکدام برای خودشان عدله خواص خودشان را دارند .این روز رو هم تبریک عرض می کنیم خدمت همه شیعیان و پیروان امام هادی (ع) . سوم رجب شهادت امام علی النقی رو داریم دهمین پیشوای شیعیان که به قولی در بیستم جمالی آخر و به قولی در سوم رجب در سامرا به شهادت رسیدند که انشا الله آنچه که ما همیشه عرض کردیم خدمت بزرگواران در ایام ولادت و در ایام شهادت سعی کنیم حرمت این روز ها را نگه داریم ،. بهترین کار یک توسل مختصر به اون امام و یکی از فرمایشات امام رو سعی کنیم در اون روز یاد بگیریم و به اون عمل کنیم .این حداقل کاری است که ما می تونیم در ایام ولادت و ایام شهادت ائمه (ع) داشته باشیم . در هفته گذشته خوب دیدار مقام معظم رهبری و دست اندرکاران انتخابات را داشتیم . شروع ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری رو داشتیم و همچنین هفته گذشته قول دادیم که در رابطه با شورای نگهبان یک سری مطالبی رو خدمت شما عرض کنیم .یکی از مهمترین نهاد های حکومتی که در قانون اساسی خیلی روش تاکید شده بحث شورای نگهبان است شورای نگهبانی که بر اساس قانون اساسی تشکیل شده از شش نفر فقیه که توسط مقام معظم رهبری معرفی می شوند و شش حقوقدان که توسط رئیس قوه قضائیه به مجلس معرفی می شوند و مجلس رای گیری و تایید می کنند.

 دوازده نفر عضو شورای نگهبان هستند . سه تا کار عمده برای شورای نگهبان ذکر شده؛۱-فرمودند: نظارت بر قانونگذاری،تمام قوانینی که در مجلس  شورای اسلامی تصویب میشود تا به تأیید شورای نگهبان نرسد به عنوان قانون در جامعه اجرایی نمیشود .یعنی هر قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد شورای نگهبان باید بسنجد،ایا این قانون مخالف قانون اساسی ومخالف شرع هست یانیست،اگر مخالفتی با قانون اساسی و شرع مقدس اسلام داشت .این قانون باید برگشت بخورد به مجلس و دوباره یا اصلاح بشود یا کنار گذاشته شود .این یکی از مهمترین کارهای شورای نگهبان است ملاک برای  کسانی که عضو شورای نگهبان هست دو چیز است ۱- قانون اساسی ،قانون اساسی که بر اساس شرع مقدس اسلامی چیده شده است .و دوم مباحث شرع مقدس اسلام، این دو تا ملاک هستند .یعنی نظر شخصی نمیدهند کسانی که در شورای نگهبان قرار دارند .پس اولین کار شورای نگهبان نظارت بر قانون اساسی است.دومین کار تفسیر قانون اساسی ،یک جایی اگر در رابطه با یکی از قوانین قانون اساسی کسی نظر خاصی داشت ،مبهم بود ،اجمال داشت تفسیر این با شورای نگهبان است ، مفسر شورای نگهبان است این هم بر اساس خود قانون اساسی است .وسوم ،که یکی از مهمترین کارهای شورای نگهبان است ؛ نظارت بر انتخابات است. نظارت در لغت به معنای مراقبت کردند به معنای تحت نظر گرفتن است ما دو جور نظارت داریم .یکسری به آن میگویند نظارت اطلاعی یا استطلاعی که در ان ناظر فقط نظارت میکند ،فقط بررسی میکند که اگر تخلفی صورت گرفت گزارش بدهد ،خودش حق دخالت ندارد خودش حق نظر ندارد . مثل خیلی از بازرسی هایی که در ادارات دولتی انجام میشود ؛ در آموزش و پرورش بازرس می آید از مدارس بازدید میکند جایی اگر تخلفی دید یادداشت می کند ،فقط به بالا میگوید این مدرسه این تخلفات را انجام داد ولی آیا میتوا ند خودش دستور بدهد یا اگر دستور داد واجب است اطاعت شود ؛خیر به این میگویند نظارت اطلاعی یا نظارت استطلاعی.ولی نظارت شورای نگهبان ،نظارت استصوابی است. نظارت استصوابی یعنی نظارت مؤثر یعنی نظارتی که علاوه بر اینکه ناظر تخلفات را می بیند حق نظر هم دارد و نظرش هم باید اطاعت شود .به این می گویند نظارت استصوابی ؛ یعنی بر اساس قانون ، شورای نگهبان   نظارتی که بر انتخابات دارد نظارت مؤثر است جایی اگر تخلفی صورت گرفت جایی اگر مشکلی بوجود آمد خودش نظر مید هد ونظرش هم باید اطاعت شود .به این میگویند نظارت استصوابی ،این نظارت شورای نگهبان است. خب فلسفه نظارت بر انتخابات چیست ؟در تمام کشور های جهان بدون استثناء آ نهایی که حالت به اصطلاح جمهوری یا لیبرال دموکراسی دارند ،در همه ی این کشورها یک شورایی وجود دارد برای اینکه تخلف از قانون اساسی آن کشور صورت نگیرد .حالا چه شما در کشورهایی مثل آمریکا که ریاستی است چه یک کشوری مثل فرانسه که نیمه ریاستی است چه یک کشوری مثل انگلیس که پارلمانی است درهمه ی اینها یک جایی به نام شورای قانون اساسی، دادگاه قانون اساسی ،با این تعابیر وجود دارد که اینها مراقبت می کنند که در انتخاباتها افرادی وارد نشوند که بر خلاف قانون اساسی بخواهند عمل بکنند این این در همه ی کشورها وجود دارد . این که بعضی از افراد خیلی روشنفکرانه  می خواهند حرف بزنند ،که ما نیاز به شورای نگهبان نداریم، مردم خودشان می فهمند که به چه کسی رأی بدهند، چرا شورای نگهبان انتخاب می کند که به چه کسی رأی بدهید؛ به نظر می آید اینها باید بررسی کنند. اصلاً کاری عاقلانه است که در همه جای جهان به وجود آمده که یک شورایی برای نگهبانی از قانون اساسی و در نظام اسلامی ما نگهبانی از موازین شرعی به وجود آمده است. خب، یکی از مهمترین کارهایشان در شورای نگهبان بحث تأیید صلاحیت است، احراز صلاحیت کاندیداها برای این که آیا قابلیت و قدرت و توان این را دارند که در این مسند ریاست جمهوری یا مجلس بنشینند یا نه؟ اینها احراز صلاحیت می کنند. در احراز صلاحیت نکته مهم هم این است که در تمام کشورها فصل الخطاب را این شورا تعیین می کند، این دادگاه تعیین می کند. یعنی هر چه دادگاه قانون اساسی، شورای قانون اساسی، شورای نگهبان در هر کشوری می گوید لازم الاجرا است. در کشور ما هم همین است. یعنی آنچه که شورای نگهبان می گوید باید اطاعت شود؛ مقام معظم رهبری در یک جمله بسیار زیبایی می فرمایند شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی موظف است از ورود ناخالصی ها به ارکان نظام جلوگیری کند؛ خب می دانید شورای نگهبان نظر شخصی نمی دهد قانون اساسی در جلوی اوست، موازین شرعی در جلوی اوست و بر اساس آن ها نظر می دهد باید مراقبت کند افراد نا خالص به ارکان نظام راه پیدا نکنند. اگر شورای نگهبان این وظیفه را به عهده نداشت یقیناً نظام دچار مشکلات فراوانی می شد. البته  ممکن است در این میان اشتباهی هم رخ دهد اما نباید با تبلیغات سیاسی کلیت این نهاد عظیم و وظیفه ی قانونی آن را در تأیید صلاحیت ها زیر سؤال برد. حضرت آقا می فرمایند: اگر یک جایی هم شورای نگهبان اشتباه کرد نباید کلیت شورای نگهبان را زیر سؤال برد. فصل الخطاب شورای نگهبان است. اگر شورای نگهبان تضعیف شود نظام دچار اشکال می شود ولو شما یقین کنید خلاف واقع عمل شده است. این اولاً. دوماً در رابطه با کسانی که احراز صلاحیت نشده اند بارها مقام معظم رهبری فرموده اند این به این معنا نیست که اینها انسان های کافر، بی دین  و خطا کاری هستند. خیر. برای این مسئولیت احراز صلاحیت نشده اند. تمام.!

خب در سالی که سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی نامیده شده همه ی کاندیداهای محترم باید تمکین کنند به قانون و آن چه که شورای نگهبان و شورای نظارت دارند انجام می دهند. حالا طبق قانون        می توانند اعتراض کنند و دوباره جواب می شنوند یا دوباره تأیید می شوند، ولی رأی نهایی رأی شورای نگهبان است. باید رأی شورای تگهبان را بپذیرند و تمکین کنند. اگر کاندید یا کاندیداهایی بخواهند نظم و امنیت این کشور را به هم بزنند ما از نیروهای نظامی و انتظامی می خواهیم که با شدت به این گروه امان ندهند و آن ها را سر جای خودشان بنشانند.

همان طور که خدمت همه ی بزرگواران عرض شد و هفته ی گذشته هم به آن اشاره شد، سلفی هابا هتک حرمت به مقدسات اسلامی یک بار دیگر خباثت خودشان را نشان و با حمله ی مستقیم اسرائیل به سوریه معلوم شد که دست اینها با اسرائیل جنایت کار در یک کاسه است. به همین خاطر انشاءالله بین الصلاتین هم برای انزجار از این حرکت، هم قطع نامه قرائت خواهد شد و هم شعارهایی داده خواهد شد.

پروردگارا به خوبان درگاهت فرج امام زمان ما را برسان.

ما را از بهترین یاران حضرت قرار بده.

سایه مقام عظمای ولایت را بر سر ما مستدام بدار.

ارواح طیبه امام، فرزندانشان، شهدا و اموات از این جمع را از این مجلس بهرمند بگردان.

ما را آنی و کمتر از آنی به خودمان وا مگذار.

آن چه خواستیم و نخواستیم در خور شأن و کرمت به ما عنایت بفرما.

باران رحمتت را بر ما نازل بگردان.

Views – 655

درباره‌ی admin

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*