تازه ها
خانه / متن خطبه ها / متن خطبه های ۲۳-۱-۱۳۹۲

متن خطبه های ۲۳-۱-۱۳۹۲

سلام علیکم و رحمه الله

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین الحمد لله النّاشر فی الخلقه فظله والباسط فیهم بالجود یده نحمده علی جمیع اموره و نستعینه علی رعایه حقوقه ثم الصلاه و السلام علی خیر خلقه و افضل بریته مولانا ابی القاسم المصطفی محمد و علی آله الاطیبین الانجبین المطهرین لا سیمّا بقیه الله فی الارضین روحی و ارواح من سواه فداه

اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوی الله

در ابتدای این خطبه همه ی بزرگواران، مومنین و مومنات را به رعایت تقوای الهی توصیه می کنم انسان در مسیر حرکتش به سمت خداوند متعال و در سیر حرکتی به سمت تکامل و رسیدن به اوج قرب الهی گاهی اوقات با اشتباهات با گناهانی که از او سر می زند بیماری هایی را بر روح و دل خودش به وجود می آورد مثل بیماری هایی که برجسم انسان عارض می شود که انسان باید دنبال رفع این بیماری و درمان این بیماری باشد وقتی روح انسان، قلب انسان دچار بیماری شد انسان باید این بیماری ها را از خودش رفع کند باید دنبال درمان این بیماری ها باشد امیرالمومنین در یک خطاب نورانی انّ تقوی الله دواء داء قلوبکم آنهایی که دنبال درمان بیماری هایشان هستند باید دنبال تقوی باشند این تقواست که داروی بیماری های روحی و در بعضی از روایات حتی داروی خیلی از بیماری های جسمی انسان است تقوای الهی این است اگر خوب دقت کنیم یکی از بزرگ ترین بیماری های روحی ما بحث غفلت است غفلتی که خدمت شما عزیزان عرض شد وقتی ما می گوییم انسان نباید غافل باشد یعنی انسان نباید غافل از خودش باشد غافل از آن بعد انسانی خودش غافل از آن بعدی که انسان را با خدا در ارتباط می کند آن بعدی که ما را می خواهد به خدا برساند وگرنه ما غفلت از بعد حیوانی مان هیچ وقت نداریم اتفاقا همّ و غم ما نسبت به بعد حیوانی مان است ما غافل هستیم نسبت به بعد انسانی خودمان گفتیم غافلان یک سری نشانه هایی دارند که اگر می بینیم این نشانه ها در ما وجود دارد باید این ها را از خودمان دور کنیم مثل اطاعت از فاسدان و مفسدان، دوری از مجالس عبادت ، بی اعتنایی  به عوامل هشداردهنده و این که عمر را انسان صرف اموری بکند که به درد آخرتش نمی خورد این نشانه ها را اگر در وجود خودمان می بینیم بدانیم جزء غافلان هستیم اما آن چه که باعث می شود انسان به سمت غفلت برود، عواملی که باعث می شود انسان غافل بشود که عموما از نعمت های الهی است یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی بحث عافیت و سلامت جسم انسان است انسان بیمار نباشد، مریضد دور و برش نباشد این بزرگ ترین نعمت گاهی اوقات باعث غفلت انسان می شود باعث می شود که انسان فکر کند همیشه می خواهد همینطوری سالم بماند به این خاطر در روایات ما آمده است که از الطاف خفیه الهی است ، از آن نعمت هایی که بر انسان مخفی است ، انسان حواسش نیست که این نعمت است ، دچار شدن به بیماری نعمت است ، خدا این را نعمت دانسته است ، بیمار شدن جزء نعمات است ، بیماری باعث می شود انسان از خواب غفلت بیدار شود ، حواسش جمع باشد به این خاطر تا سالم هستید شکر خدا را به جا آورید ، باز مریض شدیم این را نعمت خدا بدانیم ، رسول مکرم اسلام (ص) در یک بیان نورانی که در هنگام عیادت از سلمان فارسی حضرت فرمودند : روایت طولانی است حضرت فرمودند : در موقع بیماری نعمت هایی نصیب انسان می شود من جمله « انتَ منَ اللهِ بذکرٍ » نسبت به خدا انسان دچار فراموشی نمی شود ذکر خدا را به جا می آورد حواسش را جمع می کند انسان به خدا بیشتر هنگام بیماری نزدیک است « وَ دُعاءُکَ فیهِ مُستجاب » در هنگام بیماری دعای انسان مستجاب می شود از این فرصت بیماری انسان باید استفاده کند معمولا ما وقتی بیمار می شویم بیشتر عجز و ناله می کنیم به درگاه خدا شکایت می کنیم خدایا چرا ما مریض شدیم چرا این طوری شده است این خلاف آن چه که در اسلام آمده است می باشد اسلام می گوید بیمار شدید شکر خدا را به جا آورید بهترین فرصت برای نزدیک شدن به خدا بیماری است انسان وقتی بیمار شد از این فرصت باید استفاده کند بر خلاف بعضی ها که مریض می شوند وارد بیمارستان که شدند نماز را تعطیل می کنند یعنی به هر نوع مناسبتی میبینیم کسی مریض شد دیگه نماز و دعا و همه چیز را تعطیل می کند ، خیر اتفاقا نماز اینطوری ارزش دارد ، دعا اینطوری ارزش دارد ، در هنگام بیماری حواسمان باشد ، دومین عاملی که برای غفلت ذکر کردند بحث جهل و نادانی است نسبت به خداوند متعال ، نسبت به اهل بیت ، نسبت به حضرت زهرا (س) ، نسبت به دینش ، نسبت به اصول دینش به فروع دینش انسان جهل داشته باشد ، علم نداشته باشد ، بعضی ها به اشتباه می گویند : چرا برویم دنبال احکام و دنبال یادگیری احکام ، احکام را یاد نمی گیریم آن دنیا وقتی از ما سوال شد چرا درست انجام ندادید ما دلیل داریم میگوییم : یاد نداشتیم ، علم نداشتیم ، جهل داشتیم ، به این خاطر به بعضی ها توصیه می کنند به این مجالس نروید در نماز جمعه شرکت نکنید در جلسات حلقه های صالحین شرکت نکنید در مراسمات دینی شرکت نکنید آن جاها به شما می گویند چه کارها انجام بدهید شما میدانید ، انجام نمی دهید ما هم که نمی دانیم انجام نمی دهیم ، حال شما از ما بدتر است ، خیر اینطوری نیست آن دنیا این ها با هم برابرند نمی شود آنجا دلیل آورد من بلد نبودم وقتی موقعیت فراهم بود ، وقتی شرایط محیا بود ، وقتی همه عوامل دست به دست هم داده بود که یه چیزی شما یاد بگیرید و شما یاد نگرفتید ، شما هم در مقابل خداوند نمی توانید استدلال بیاورید خدا میگوید چرا یاد نگرفتید ؟ اگر به رساله توضیح المسائل نگاه کنید مساله یازدهم رساله را یک نگاهی بیندازید مراجع معظم فرمودند مسائلی را که انسان غالبا به آنها احتیاج دارد واجب است که یاد بگیرد ، واجب است یاد بگیرد ، یعنی شما به مساله وضو دائما احتیاج دارید باید مسائل وضو را بلد باشید ، مسائل روزه را باید یاد داشته باشید، حضرت می فرمایند:تمام آنچه که خداوند حلال کرده است را وقتی ما بررسی می کنیم می بینیم به مصلحت بندگان خدا بوده است بقاء انسانها به این نیاز داشته است که آنهاواجب یا مستحب  باشد ( وَ وَجَدنَا المُحَرم َمنَ الأشیاء لا حاجه بِالعباد)آنهایی که حرام شده وقتی خوب دقت می کنیم می بینیم که انسانها برای زندگی، تکامل و وجودشان نیاز به اینها نداشته اند.  ( وَ وَجَدناهُ مُفسِداً …..لِلفَناءِ وَالهلاک) وقتی به محرمات نگاه می کنیم می بینیم اینها انسان را به فنا و هلاکت می رساند،پس هر چیزی که اسلام گفت: حرام، بدون دلیل نگفته است. اگر می بینم اسلام می گوید: شراب و مسکرات حرام است اینها ضررهایی عمده به بدن می رساند؛فراموش نکنیم بعضی از اینها حرام است. متأسفانه در جامعه اسلامی طبق آمار رفتن به سمت و سوی بعضی از اینها زیاد شده است.باید مراقب اینها باشیم،اینها برای بدن ضرر دارد و ضرررساندن به بدن حرام است.

اینکه می گویند:اگرگوشت ذبح شرعی نشده باشدحرام است به این دلیل است که برای بدن ضرر دارد. اگر می گویند هنگامیکه می خواهید حیوانی راذبح کنید باید رو به قبله باشد،اگر رو به قبله نبود حرام است؛این یعنی برای شما ضرر دارد اگر می بینید می گویندهنگام ذبح باید ذکر خدا و بسم الله را بگویید یعنی اگر بسم الله نگفتید خوردن آن حرام است. اگر حیوانی به دلایلی مرده بود شما نمی توانید آن را ذبح کنید و بعد بگویید چون ذبح شده است حلال است. حتی در مواقعی که شما بالای سر حیوانی می رسید می بینید دارد می میرد، می فرمایند:اگر ذبح کردن شما عامل مردن این باشد صحیح است وگرنه اگر شمایک لحظه ذبح کنید یا نکنید این می میرد حرام شده است،اگرچه در لحظه ای که شما در حال ذبح هستید این هنوز زنده است ولی یک لحظه اگر بمانید این بمیرد حرام است (لحظه ای؛یک وقت چند دقیقه طول می کشد اینجا اشکالی ندارد ولی گاهی  شما هنوز چاقو را بر می دارید این مرده است این نیزحرام است) آنگاه خوراندن این گوشتها به مردم حرام،استفاده ی خودمان حرام،ضرری از این اگر به انسانها برسد کار حرام است.اگر انسان آگاه باشد این کارها حرام در حرام است.(انسان نباید به بدنش ضرر برساند.) اما در مسئله ای که تاکید فراوان کرده اند بحث فشار خون است. سه عامل اساسی آن استفاده ی بی رویه از نمک، مصرف روغن های جامد و کم تحرکی است.  اسلام می گوید:انسان باید سالم باشد تا خوب بتواندعبادت کند اگر انسان سالم نباشد نمی تواند خوب عبادت کند باید حواستان جمع باشد. فشار خون را جدی بگیرید.دوستان ما از مرکز بهداشتی درمانی آیسک حضور دارند. بزرگوارانی که بالای سی سال هستند حتما بررسی کنند که خدای نکرده فشار خون نداشته باشند اگر دچارفشار خون هستند مراقب باشند،مراعات کنند و حواسشان باشد. من تقدیر و تشکر می کنم از همه ی بزرگوارانی که نسبت به این مسئله اهمیت دادند و دوستانمان از مرکز بهداشت تشریف آورده اند. خب در هفته ی گذشته حادثه ی غمبار زلزله ی بوشهر را داشتیم که باعث تأثر وتأسف فراوان همه ی ملت ایران شد. مقام معظم رهبری فرمودند:مردم اینها را فراموش نکنند، کمک کنند امروز برای آنها بوده است معلوم نیست چند روز دیگر ممکن است ما گرفتار شویم.  آنچه که از دستمان بر می آید در این روز جمعه( که روایات فراوانی داریم روز جمعه صدقه دادن بسیار بیشتر از روزهای دیگر ثواب دارد)کمک کنیم. بعداز نماز جمعه ، بعد از نشستن به خاطر خداقطعا مورد پذیرش و قبول خداوند متعال است هر چند که کم باشد.ان شاءالله هر کس در حد توانایی خودش کمک خواهد کرد. اما ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است. ان شاء ا…مراسمات ازامشب شروع می شودبه مدت ۵شب فرداشب شب شهادت حضرت.دوستان حتما شرکت کنند تشیع جنازه نمادین حضرت زهرا(س).روزشهادت هم ان شاء ا…مراسم واطعام هست .هم شرکت کنندهم دوستان اطلاع رسانی کنند به بقیه . امادر باب شهادت بی بی دو عالم، من یک چند نکته ای را خدمت شما عرض کنم .ما در قرآن یک آیه ای داریم که نسبت به همه پیغمبران تکرار شده .قل لا اسئلکم علیه اجراََ ،،خداوند متعال می فرمایند :دربرابر این نعمت بزرگ که دین است ،که باعث میشود انسان رااز زمین به آسمان برساند ،از مسائل پست دنیوی انسان را به خدا برساند،آی پیغمبرها شما به واسطه این دین از مردم هیچ اجرومزدی طلب نکنید.حضرت آیت الله جوادی آملی می فرماید :به چه خاطر؟چون اینقدر این ارزشش زیاد است که هیچ چیز را در مقابلش نمی توان قرار داد ،هیچ اجرومزدی در مقابل رسالت نمی تواند قرار بگیرد اما نسبت به پیغمبر اسلام ،درقران شمامشاهده کنید می گوید :قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی،، اجر رسالت با محبت ومودت نسبت به اهل بیت است .چرا؟چون اهل بیت این قدربالاهستند که می توانند اجر رسالت باشند .محبت به اهل بیت می تواند اجررسالت باشد مودت نسبت به اهل بیت می تواند اجررسالت باشد.اما خطاب کنیم به رسول مکرم اسلام ،بگوییم :یارسول ا… خوب اجر رسالت شمارا دادند .در خانه ای که شما می ایستادید .اجازه می گرفتید ،در خانه ای که ملائکه الله بدون اجازه وارد نمی شدند،قرآن فرموده : ( یاایها الذین آمنوا لا تدخلوا بیوت النبی الا ان یوذن لکم ) شما توی حرم امام رضا می روید این آیه را می خوانید بعد می گویید :خدایا! به من اجازه می دهی وارد این حریم بشوم؟ رسول خدا اجازه می دهی من وارد این حریم بشوم ؟یارسول الله در خانه ای که جبرئیل اجازه می گرفت در خانه را آتش زدند.به فاطمه زهرا جسارت کردند.امیرالمومنین رادست بسته به سمت مسجد بردند .اینه اجر رسالت شما یا رسول الله؟پروردگارا به مقربین درگاهت ،فرج امام زمان مارا برسان !مارااز بهترین یاران حضرتش قرار بده !به خوبان درگاهت ،سایه مقام معظم رهبری رابرسر ما مستدام بدار !دشمنان این نظام ،دشمنان ولایت رااگر قابل هدایت نیستند ،خواروذلیل وریشه کن بگردان !ارواح طیبه شهدا ،اموات این جمع را با شهدای کربلا محشور بگردان !مارا آنی وکمتر از آنی به خودمان وا مگذار !به مسئولین دلسوز نظام توفیق خدمت بیشتر به این مردم شریف را عنایت بگردان !باران رحمت خودت را بر سر این مردم نازل بگردان !  بسم الله الرحمن الرحیم (انا اعطیناک الکوثر…)صدق الله العلی العظیم.والسلام علیکم ورحمه الله.

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمدللَّه ربّ العالمین. نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکل علیه و نصلی نسلم علی حبیبه و نجیبه سید خلقه سیدنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على آله الأطیبین الأطهرین المنتجبین سیّما على امیرالمؤمنین و الصّدیقه الطّاهره سیّده نساءالعالمین. و الحسن والحسین سیّدى شباب اهل الجنّه و على‌بن‌الحسین زین‌العابدین و محمّدبن‌على الباقر و جعفربن‌محمّد الصادق و موسى‌بن‌جعفر الکاظم و على‌بن‌موسى الرّضا و محمّدبن‌على الجواد و على‌بن‌محمّد الهادى و الحسن‌بن‌على الزّکى العسکرى و الحجّه الخلف القائم المهدى. حججک على عبادک و امنائک فى بلادک.

تقوا آن درّ گرانبهای است که انسان هیچ گاه انسان نباید آن را کوچک بشمارد. رعایت تقوای الهی جزء واجبات همه مومنین و مومنات باید باشد. عملی را که انسان با تقوا انجام داد هیچ وقت نباید کوچک بشمارد آن عمل را ، که ملاک پذیرش اعمال نزد خداوند متعال عمل همراه با تقوا است.

 از امیر المؤمنین(علیه السلام) روایتی است که حضرت فرمودند: « لایَقلُّ عمل مع تقوا» هیچوقت عملی را که همراه تقوا هست کوچک نشمارید، «کیفَ یَقلُّ ما یتقبلُّ » چطور آن عملی را که خداوند متعال پذیرفته شما کوچک می شمارید. خیلی از اوقات انسان یک کار خیری را انجام میدهد که فکر میکند خیلی کوچک است ولی وقتی خوب به دلش مراجعه میکند و دقت میکند، می بیند این عمل را برای رضای خدا انجام داده . گاهی اوقات یک عمل خیری که فکر میکند خیلی کار بزرگ بود وقتی که خوب دقت میکند می  بیند در آن عمل رضای خدا نبوده است آن عملی که با تقوا انجام شد آنی که با اخلاص انجام شد پذیرفته شده ی درگاه الهی است.

در هفته ی گذشته در اوایل هفته بحث مذاکرات ایران اسلامی را با شش کشور در قزاقستان داشتیم . دو نکته ی اساسی را اول باید در نظر داشته باشیم .

 آمریکا و جهان غرب و نظام سلطه اولا نمیخواهند موضوع هسته ای  ایران تمام بشود این موضوع باید همینطوری کش دار باقی بماند آنها باید یک عامل فشار بر ایران و در منطقه داشته باشند. به واسطه ی بحث هسته ای ایران و یک دشمن تراشی بزرگ از ایران توانستند کلی سلاح نظامی  به کشورهای عربی بفروشند. درآمد است برایشان  و هیچ وقت هم نمیخواهند از این دست بردارند پس اولا اینها نمیخواهند این اتفاق بیفتد، در جهان الآن هر کاری انجام می دهند حتی بعضی از تحلیل ها میگوید این اتفاقاتی که بین دو کره انجام میشود ، همه ی اینها بازی است اینها هم بخاطر مسائل ایران است،حالا این با تحلیل گرا است ، چطور میخواهند این را تحلیل کنند . یک بخشی از آن این است آنها میخواهند بگویند نگاه کنید کره شمالی ای که هفت کلاهک هسته ای بیشتر ندارد، تحدید میکند جهان را به جنگ هسته ای ولی ایران چی؟ ایران اگر بتواند غنی سازی انجام دهد شما دیگر نمیتوانید جلو آن را بگیرید . یعنی باز یک بازی یک گوشه ی دیگر راه افتاده است تا مسائل هسته ای ایران زیر سؤال برود.

 دومین نکته این است که اگر مذاکرات هسته ای ایران پیش برود باعث سرشکستگی آمریکا است برای اولین بار در دنیا این اتفاق می افتد که یک جایی که آمریکا با تمام قدرت وارد شده،و گفته ایران به هیچ عنوان نباید غنی سازی انجام بدهد، از حرفش برگردد قبول کند ایران دنبال بحث غنی سازی اورانیم باشد. باعث سر شکستگی اش میشود در جهان ، ازطرفی کشورهای دیگر هم یاد میگیرند که میشود مقابل آمریکا ایستاد. آنها نمیخواهند این اتفاق بیافتد تمام این تحریم ها و گرفتاری هایی که برای نظام ما به جود می آورند برای همین است.

 اما آنچه که در مذاکرات اتفاق افتاد اساس و رویکرد ایران در مذاکره با ۵+۱ بر سه اصل استوار بود:

یک، اقتدار و ابتکار و منطق. برای اولین بار همه آنها اذعان کردند که در مسائل گفتگوها به طور جدی وارد جزئیات شدند و حرفی برای گفتن نداشتند . محور گفتگوها سخنان مقام معظم رهبری در حرم امام رضا (علیه السلام) بود . یعنی غرب بپذیرد ایران در داخل کشور غنی سازی را انجام بدهد .

 نکته ی بسیار ظریفی را اشاره کرد معاون آقای جلیلی، ایشان فرمودند که در مذاکرات مسکو، ما پیشنهاد کردیم که شما به صورت لفظی فقط قبول کنید ایران غنی سازی را انجام بدهند ما هم غنی سازی نمیکنیم فقط شما در جهان به صورت لفظی اعتراف کنید و قبول کنید ایران غنی سازی را در داخل کشور انجام بدهد . اینها برآشفتند، غوغا به پا کردند، البته فرمودند این هم نه به خاطر اینکه بخواهیم عقب نشینی کنیم میخواستیم امتحانشان بکنیم ببینیم اینها این همه دم از مذاکره میزنند تا چقدر میخواهند پیش بیایند تا کجا را قبول دارند اینها حاضر نشدند فقط به صورت لفظی غنی سازی اورانیم را در ایران بپذیرند اینطوری هستند اینها، که یعنی هر پله ای ما عقب نشستیم اینها جلو آمدند در سال ۸۳ غنی سازی و بحث هسته ای را تعطیل کردیم اینها چقدر جلو آمدند اگر در زمان جنگ ما میخواستیم بگوییم خرمشهر که خط مقدم است حالا نمیخواهد اینقدر شهید بدهیم بیاییم یک پله عقب تر دفاع کنیم اینها آرام آرام می آمدند جلو تا خودشان را می رساندند کل کشور را اشغال می کردند در مباحث هسته ای هم همین طور است ما هر قدمی عقب بنشینیم اینها می آمدند جلوتر. غرب در مقابل این منطق دقیق و مقتدرانه ایران حرفی برای گفتن نداشت به همین خاطر شما نگاه کنید بدون اینکه هیچ نظری بدهند و هیچ بیانیه ای صادر کنند اینها برگشتند که ما باید با پایتخت هایمان مشکلمان را مطرح کنیم ببینیم نظرشان چیست؟ در برابر این منطق حرفی ندارند.

 در دفاع از مسائل هسته ای چند نکته را باید دقت کنیم ما نیازمند انرژی هسته ای هستیم  ۸۵۰۰۰۰ بیمار الان نیاز به داروهایی دارند که یک پایه اش بحث انرژی هسته ای و غنی سازی بیست درصد است در ایران. ما نمی خواهیم که دست از مسائل اساسی برداریم، برای بحث بیماری و هم برای بحث دارویی هم ،ما وابسته به غرب باشیم، چون آنها نمی خواهند ما پیشرفت کنیم در تولید برق، بسیار کم هزینه و به صرفه است برق هسته ای.  نگاه کنید کره شمالی ای که هفتا کلاهک هسته ای بیشتر ندارد،دارد تهدید می کند جهان را به جنگ هسته ای ولی ایران چی؟ایران اگر بتواند غنی سازی انجام دهد،شما دیگر نمی توانید جلویش را بگیرید یعنی باز یک بازی یه گوشه ای دیگر راه افتاده تا مسائل هسته ایران زیر سوال برود.دومین نکته این است که اگر مذاکرات هسته ای ایران پیش برود باعث سر شکستگی آمریکا است.برای اولین بار این اتفاق در دنیا می افتد که یک جایی که آمریکا با تمام قدرت وارد شده که گفته ایران به هیچ عنوان نباید غنی سازی انجام بدهد، از حرفش برگردد قبول کند ایران دنبال بحث غنی سازی اورانیوم باشد، باعث سرشکستگی اش در جهان می شود از طرفی کشور های دیگر یاد می گیرند می شود در مقابل امریکا ایستاد،اونا نمی خواهند این اتفاق می افتد.تمام این همه تحریم ها وگرفتاری هایی که برای نظام ما به وجود می آورند مال همینه اما آنچه که در مذاکرات اتفاق افتاد اساس رویکرد ایران در مذاکره با پنچ به اضافه یک بر سه اصل استوار است:

۱-اقتدار و ابتکار ومنطق

برای اولین بار همه آنها اذعان کردند که در مسائل گفت و گوها به طور جدی وارد جزئیات شدند و حرفی برای گفتن نداشتند.محور گفت و گو ها سخنان مقام معظم رهبری در حرم امام رضا(علیه السلام)بود،یعنی غرب بپیذرد ایران در داخل کشور غنی سازی را انجام بدهد.نکته بسیار ظریفی را اعلام کرد معاون آقای جلیلی.ایشان فرمودند که در مذاکرات مسکو،ما پیشنهاد کردیم که شما به صورت لفظی فقط قبول کنید ایران غنی سازی را فقط انجام بدهد ما هم غنی سازی نمی کنیم فقط شما در جهان به صورت لفظی اعتراف کنید و قبول کنید که ایران غنی سازی رادر داخل کشور انجام دهد،اینان برآشفتند غوغا به پا کردندفالبته فرمودند این هم ما نه به خاطر این که بخواهیم عقب نشینی کنیم می خواستیم امتحانشون کنیم ببینیم اینها این همه دم ازمذاکره می زنند تاچقدرمی خواهند پیش بیایند تاکجا را قبول دارندد.اینها حتی حاظر نشدند به صورت فقط لفظی غنی سازی اورانیوم را در ایران بپذیرند.این جوری هستن اینها،یعنی هر پله ای ما عقب نشستیم اینها جلو آمدند.در سال ۸۳ که ما غنی سازی و بحث هسته ای را تعطیل کردیم این ها چقدر جلو آمدند.اگر در زمان جنگ ما می خواستیم بگوییم که خرمشهر که حالا خط مقدم است حالا نمی خواهیم اینقدر شهید بدیم می آییم یک پله عقب تر دفاع می کنیم.اینها آرام آرام می امدند جلو و خودشون را میرساندند،کل کشور رااشغال می کردند در مباحث هسته ای هم همین است.ماهر قدمی بنشینیم ایهنا می آیند جلوتر.غرب در مقابل این منطق دقیق و مقتدارنه ی ایران حرفی برای گفتن نداشت به این خاطر شما نگاه کنید بدون اینکه هیچ نظری بدهند هیچ بیانیه ای صادر بکنند برگشتند گفتند ما باید مشکلمان را با پایتخت هایمان مطرح کنیم ببینیم نظرشان چیست،در برابر این منطق حرفی ندارند.

در دفاع از مسائل هسته ای جند تا نکته را باید دقت کنیم ما نیازمند انرژی هسته ای هستیم.هشتصدوپنجاه هزار بیمار الان نیاز به داروهایی دارند که یک پایه اش بحث انرژی هسته ای و غتی سازی ۲۰%است در ایران.ما نمی خواهیم که دست از مسائل سیاسی برداریم و برای بحث بیماری و داروییمان هم وابسته به غرب باشیم چون آنها نمی خواهند ما پیشرفت کنیم.در تولید برق بسیار کم هزینه و به صرفه است برق هسته ای…

مجلس تصویب کرد که در چند سال آینده،باید به چه اندازه تولید برق هسته ای داشته باشیم. ما باید پیگیر اینها باشیم،برای رفاه مان، برای آینده مان برای نسل مان نیاز داریم. اما به کوری چشم دشمنان وبحمدالله دشمنان در این نقشه ناکام خواهند بود و مردم ایران از حق غنی سازی اورانیوم هیچ گامی عقب نخواهند نهاد.

امروز روز آخر از هفته سلامت است. اگر بخواهیم از نظر اسلامی به بحث پزشکی و سلامت بپردازیم، به طور خلاصه باید عرض کنیم که تمام احکام و قوانین اسلامی و فلسفه آن تکامل مادی و معنوی انسان است؛یعنی همانطور که انسان به بعد معنوی انسان اشاره دارد، دین اسلام به بعد مادی انسان وبدن انسان نیز نظر دارد. امیر المومنین در یکی از خطبه های نورانی نعمت سلامت را از بزرگترین نعمت های الهی بر میشمارند، حضرت می فرمایند:«إنَّ منَ البلاء الفاقَه و أشَّدُ من ذالک مرض البدن و اشَّدُ من ذالک مرض القلب»: جزئی از سختی ها و گرفتاریها این است کهانسان تنگ دست باشد،فقیر باشد.اما آن چیزی که بدتر از فقر و تنگ دستی هست، مریضی جسمی انسان استو بدتر از مرضی های جسمی انسان مرض های روحی است، مرض هایی که درارتباط با خدا انسان می گیرد و از طرفی می فرمایند:«و إنَّ منَ النِّعم سِعَت المال و أفضَل مِن ذالک صِحتُ البدن و أفضَل مِن ذالک تَقوَّی القلوب»اما از طرفی دیگریکی از نعمت های الهی این است که از نظر مالی دارای سعه باشد پولدار باشد نازمن نباشد.و بهتر ازآن این است که انسان سالم باشد. انسان هر چقدر هم پولداشته باشد ولی جسمش مریض باشد پول برایش فایده ای ندارد،انسان سالم باشد و فقیر باشد .و نیز حضرت می فرمایند:«و أفضَل مِن ذالک تقوَّی القلوب»: برتر از سلامتی این است کهانسان تقوی داشته باشد ،روح انسان روح قوی باشد.اسلامی که نعمت سلامت را یکی از نعمت ها میداند بیماری ر جزء یکی از بلا ها  میداند. ایا برای بحث بیماری ها و مشکلاتی که برای بدن بوجود می آید اسلا نظری دارد یا خیر؟! عموم روایات در زمینه پزشکی بیشتر به بحث پیشگیری در مباحث سلامت و بیماری هابحث کرده است، یعنی اسلام اولا و بذات نیامده مباحثی در رابطه با داروها و بیماری ها و… را بیان کند ،اسلام معتقد است اگر مسائل اسلامی  و شرعی رعایت شود انسان دچار بیماری نمی شود؛در این راطه امام رضا می فرماید: «آیا میدانید چرا بعضی چیزها را خدا حرام کرده است بعضی را مکروه اعلام کرده و همچنین بعضی ها را مستحب و برخی دیگر را واجب دانسته؟ سّر اینها بخشی از آن به وجود خودتان برمی ـگردد این ها یک ضرری برای شما داشته است که گفته اند حرام است، حضرت می فرمایند:«إنّا وجَدنا کُلَّ ما أحل الله تبارک وتعالی و فیهِ صَلاح العِباد » تمام آنچه که خداوند حلال کرده است را وقتی بررسی می کنیم می بینیم که به مصلحت بندگان خدا بوده است.

Views – 635

درباره‌ی admin

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*