تازه ها
خانه / متن خطبه ها / متن خطبه های ۹-۱-۱۳۹۲

متن خطبه های ۹-۱-۱۳۹۲

سلام علیکم و رحمه الله

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین الحمد لله النّاشر فی الخلقه فضله والباسط فیهم بالجود یده نحمده علی جمیع اموره و نستعینه علی رعایه حقوقه ثم الصلاه و السلام علی حبیبه و نجبیه و خیرته فی خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته طبیب نفوسنا ابی القاسم المصطفی محمد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین لا سیمّا بقیه الله فی الارضین روحی و ارواح من سواه فداه

اوصیکم عباد الله ، بتقوی الله التی هی الزاد و به المعاذ

همه ی بزرگواران مومنین و مومنات، خواهران و برادران عزیز خودم را به رعایت تقوای الهی توصیه می کنم امیرالمومنین در یک فرمایش نورانی می فرمایند بندگان خدا من شما را به تقوای الهی توصیه می کنم، آن تقوایی که می خواهد زاد و توشه ی شما قرار بگیرد در مسیر حرکت شما به سمت خدا انسان وقتی یک سفر می خواهد انجام بدهد نیاز به زاد و توشه دارد نمی شود انسان سفر کند و برای خودش هیچ غذایی به همراه نبرد، هیچ امکاناتی را با خودش نبرد، در مسافرت های معمولی شما چند روز قبل از سفر به فکر تدارک زاد و توشه ی خودتان هستید امیرالمومنین می فرمایند شما در مسیر حرکت به سمت خدا نیاز به زاد و توشه دارید و تقوا زاد و توشه ی شما برای رسیدن به خداست در مسیر حرکت شما به سمت خدا خطراتی وجود دارد، شما نیاز به پناهگاه دارید، امیرالمومنین می فرمایند: تقواست که پناهگاه انسان است در این مسیر بعد هم دوتا خصلت برایش ذکر کرده اند زادالمبلغ و معاذ منجح توشه اش هم توشه ی قابل توجهی است انسان را به هدف می رساند تقوا آن زادی است که اگر تقوا را انسان بدست آورد به آن مقصدش که قرب الهی است این توشه انسان را می رساند و تقوا پناهگاهی است که در مقابل خطرات می فرمایند و معاذ منجح پناهگاه نجات دهنده است تقوای الهی تقوای یعنی این که انسان مراقبت از خود داشته باشد که به سمت گناه نرود در خطبه های هفته ی گذشته خدمت عزیزان عرض شد تقوا یعنی این که انسان از خودش غافل نباشد غفلت به سراغش نیاید اولین گام در جهت خودسازی این است که انسان غفلت را از خودش دور کند مایی که این جا نشسته ایم و در خطبه های نماز جمعه و در نماز جمعه شرکت می کنیم به خطبه ها گوش می دهیم می خواهیم خودمان را بسازیم که در مسیر حرکتمان به سمت خدا بدانیم چه جوری حرکت کنیم اولین گام قبل از این که شروع به خودسازی کنیم باید پرده های غفلت را کنار بزنیم که اگر پرده های غفلت را کنار نزنیم اساسا ما به عنوان انسان در عالم هستی شناخته نمی شویم خداوند متعال در قرآن کریم به این نکته اشاره کرده اند

وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَّا یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لَّا یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَّا یَسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِکَ کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ در آیه خداوند می فرمایند بسیاری از جنیان و بسیاری از انسانها  سرانجامشان به جهنم کشیده می شود چرا؟ چون اینها قلب دارند قدرت درک و فهم دارند ولی استفاده نمی کنند نمی فهمند  چشم دارند ولی چشم بصیرت ندارند گوش دارند ولی گوش شنوایی ندارند در فرهنگ قران قلب و چشم و گوش بعوان ابزار شناخت انسان معرفی شده است  اگر انسان از این ابزار شناخت استفاده کرد  به سعادت میرسد و اگر استفاده نکرد موجب بدبختی و شقاوتش می شود چه اتفاقی می افتد ؟ چرا در این آیه انسانی که خداوند او را اشرف مخلوقات معرفی می کند کار به جایی می رسد که در این آیه او را هم ردیف چهار پایان قرار میدهد خداوند متعال می فرماید انسان با تمام شرافتی که دارد از این قوایی که ما به او داده ایم برای شناخت اگر استفاده نکرد هم ردیف چهارپایان قرار می گیرد اولئک کالانعام تازه یک درجه بدتر از این اگر از این ابزار شناختی که برای ما گذاشته شده استفاده نکردیم بلهم اضل از این بدتر هم می شود از چهارپایان هم پست تر می شود انسان چرا؟چون حیوان ابزار شناخت ندارد خداون این ابزار شناخت را برای شما و من قرار داده است وقتی استفاده نکردیم از چهارپایان هم اوضاعمان بدتر می شود حالا این مشخصات مال چه کسی است خداوند می فرماید اولئک هم الغافلون آنهایی هستند که غفلت دارند منظور از این غفلت در آیه قرآن چیست ؟ چرا این همه داریم بحث غفلت را مطرح میکنیم گفتیم اولین گام برای رسیدن به خود سازی و حرکت در مسیر خدا این است که انسان این پرده های غفلت را پاک کند به این خاطر قبل از اینکه وارد فضایل اخلاقی بشویم قبل از اینک وارد مباحثی در رابطه با سبک زندگی بشویم قبل از اینک وارد مباحثی مانند تربیت خانواده و تربیت فرزندان بشویم اولین نکته در مسیر حرکت به سمت خدا این است که انسان پرده های غفلت را پاک کند اما غفلتی که اینجا مد نظر خداوند متعال است  این است که انسان آن خود انسانی را بشناسد ما دارای دو بعدیم یک خود حیوانی داریم یک خود انسانی ما در بسیاری از چیزها با حیوانات مشترکیم حیوانات گرسنه می شوند نیاز به غذا دارند ما هم گرسنه می شویم نیاز به غذا داریم  حیوانات تشنه  می شوند نیاز به آب دارند ما هم تشنه  می شویم نیاز به آب داریم حیوانات دنبال غرایز جنسی هستند ما هم دنبال غرایزجنسی هستیم پس فرق ما با حیوانات چیست ؟ چه تفاوتی با حیوانات داریم این بعد از وجود ما که با حیوانات مشترک است خود حیوانی ماست خود مادی ما است Many are the Jinns and men we have made for Hell: They have hearts wherewith they understand not, eyes wherewith they see not, and ears wherewith they hear not. They are like cattle,- nay more misguided: for they are heedless (of warning). (7: 179)

خداوند متعال وقتی میفرمایند : انسان نباید غافل باشد از کدام بعدش است ؟ از بعد انسانی ؟ یا بعد حیوانی ؟ همه ما نسبت به بعد حیوانیمان توجه داریم حتی مشرکین ، بی دین ها هم نسبت به بعد حیوانی شان توجه دارند کیست که دنبال خورد و خوراک نباشد ؟ کیست که دنبال شهوت های جنسی نباشد ؟ پس منظور خداوند متعال از اینکه میفرمایند غافل نباشید غفلت از بعد انسانی ماست ، کدام بعد انسانی ؟ کدام هویت انسانی ؟ خود خداوند متعال میفرمایند : آن بعدی که در ارتباط با من است ، خود خداوند متعال یک سر نخ به ما داده است سوره مبارکه حشر آیه نوزدهم خداوند میفرمایند : « الذین نسوا الله فانساهم انفسهم » آن بعدی که در ارتباط با خداست نسبت به آن نباید غافل باشیم در این آیه شریفه خداوند متعال میفرمایند : کسانی که خدا را از یاد ببرنند خداوند کاری میکند که خودش را از یاد ببرد یک رابطه با هم دارد خدافراموشی مساوی با خودفراموشی است ما که نسبت به خودمان فراموش کاری نداریم اگر دیدمان نسبت به خودمان فقط بحث بعد حیوانیمان باشد که متاسفانه قریب به اتفاق انسان ها نظرشان نسبت به خودشان در بعد حیوانی است نه بعد انسانیشان ، کم نیستند افرادی که تحلیلشان نسبت به خودشان این است که ما انسانیم نیاز به خورد و خوراک داریم نیاز به پوشاک داریم نیاز به مسکن داریم نیاز به ماشین آنچنانی داریم تمام تحلیل خودش به زندگیش همین بعدش است اگر بخواهیم اینطوری از خودمان تحلیل داشته باشیم این بعد حیوانیمان است پس بعد انسانیمان چی شد ؟ اگر بخواهیم اینطوری نسبت به خودمان تحلیل داشته باشیم و اینطوری بخواهیم زندگی کنیم ما چه فرقی با حیوان داریم ولو اینکه انسان دارای مراتب علمی عالیه باشد ولو اینکه انسان حضرت آیت الله العظمی باشد ولو اینکه دکترا داشته باشد اگر دیدش نسبت به خودش و زندگیش اینطوری باشد خداوند متعال میفرمایند « اولئک کالانعام » در سوره مبارکه جمعه اگر کسی بخواهد به من اعتراض کند که چطوری انسان های با سواد ، حضرت آیت الله العظمی میخواهد در ردیف چهارپایان قرار بگیرد خداوند متعال در سوره مبارکه جمعه میفرمایند : « مثل الذین حملوا التورات ثم لم یحملوها کمثل الحمار یحمل اسفارا » این ها عالم دین بودند در زمان رسول مکرم اسلام ، آیه میفرماید : مثل کسانی که علم تورات به آنها داده شده است ولی آن را به کار نبندند در جهت انسانیت خودشان ، مثل آنها مثل الاغی است که پشتش پر از کتاب باشد که هیچ هز و بهره ای از آن نبرده باشند ، اگر علم و سواد در جهت بعد انسانی انسان نباشد به هیچ دردی نمی خورد ، آیه می فرماید : به خودتان توجه کنید نسبت به خودتان شناخت حاصل کنید نسبت به بعد انسانی خودتان شناخت پیدا کنید امیرالمومنین (ع) میفرمایند : کسی که بتواند سه عدد پرسش اساسی نسبت به خودش را جواب بدهد خودش را شناخته است ، در روایتی که از امیرالمومنین (ع) نقل شده است اینطور آمده است که : « رحم الله امران عرفه من عین و فی عین و الی عین » هر کسی سه عدد پرسش را نسبت به خودش باید جواب بدهد اگر این سه پرسش را توانستیم جواب بدهیم توانسته ایم آن بعد انسانی خودمان را بشناسیم ۱- از کجا آمده ایم ؟ چه کسی ما را خلق کرده است ؟ ۲- در حال حاظر در کجا هستیم ؟ ، چه وضعیتی داریم ؟ و ۳- داریم به کجا میرویم ؟ ، مقصد ما کجاست  روی این سه نکته اگر خوب دقت کنیم اصول دین ماست ؛ از کجا آمده ایم ؟ کی ما را خلق کرده ؟( بحث توحید و خداشناسی ) به سوی چه مقصدی داریم حرکت می کنیم ؟ ( بحث معاد و روز آخرت ) در این فاصله ی بین مبدأ و مقصد باید چه برنامه ای داشته باشیم که به سلامت به مقصد برسیم ؟ این هم بحث نبوت است . پس کسی که بتواند این  سه پرسش اساسی را در حق خودش جواب بدهد خودش را شناخته . از کجا    آمده ام ؟ در این دنیا دارم چکار می کنم ؟ می خواهم به کجا بروم ؟ یکی از مهمترین مباحثی که باعث می شود انسان نسبت به خودش غفلت نکند ، توجه به روز قیامت است . توجه به اینکه این دنیا ، دنیای گذراست . امیرالمومنین در نهج البلاغه مطالب فراوانی در این زمینه دارند که من به یکی ، دو تا اشاره می کنم . حضرت می فرمایند : « اِنّما الدّنیا دارُ مجازٍ» حواستان باشد دنیا محل عبور است . در یک بیان نورانی دیگر می فرمایند « علی و انّ هذه الدّنیا لیست به دارکم » حواستان جمع باشد ، آگاه باشید که این دنیا خانه ی شما نیست که فکر کنید همیشه می خواهید بمانید در این خانه . لیست دارکم و لامنزلکم الّذی خلقتم له » آن جایی نیست که شما برایش خلق شده باشید . شما مال یک دنیای دیگر هستید این دنیا یک دنیای گذراست . توجه داشته باشیم نسبت به آخرت ، توجه داشته باشیم که این دنیا تمام شدنیست . قدری فکر کنیم ببینیم در طول عمرمان چقدر با ما بودند و الان در بین ما نیستند . گاهی اوقات بنشینیم فکر کنیم نسبت به این مسائل . حواسمان باشد که ما برای ماندن در این دنیا خلق نشدیم . ما آمدیم یک توشه ای ، یک زادی از این دنیا برداریم و به سوی قیامت گام برداریم . خداوند متعال به برکت خون شهداء ، به برکت کلام نورانی اهل بیت بتوانیم پرده های غفلت را از زندگی خودمان بزدائیم . پروردگارا به محمد و آل محمد (ص) دلهای ما را با تقوا آشنا بفرما . قلب ما را ، ذهن ما را ، عمل ما را نورانی کن . به محمد و آل محمد (ص) قوت عمل خالص در راه خودت را به ما کرامت بفرما . ما را از بندگان شایسته ی خودت قرار بده . رحمت و مغفرت و رضوان خودت را بر بنیانگذار جمهوری اسلامی روز افزون بگردان . شهدای ما را با شهدای صدر اسلام ، اموات ما را با اموات مومنین و علماء محشور بگردان . آنچه گفتیم و شنیدیم ذخیره ی قبر و قیامت ما قرار بده .

 بسم الله الرحمن الحیم والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر صدق الله العلی العظیم ( تکبیر )

بسم الله الرحمن الرحیم  الحمد لله رب العالمین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکل الیه ثم الصلوه و السلام  علی خیر خلقه و افضل بریته مولانا ابالقاسم مصطفی محمد (ص) و علی آله الاطیبین الاطهرین المطهرین سیما علیٍ امیرالمومنین و صدیقه الطاهره و الحسن والحسین و علی بن الحسین و محمد بن علیٍ و جعفربن محمدٍ و موسی بن جعفرٍ و علی بن موسی و محمد بن علیٍ و علی بن محمدٍ والحسن بن علیٍ و الخلف القائم حججک علی عبادک وامنائک فی بلادک  اوصیکم عباد ا… بتقوی ا… فانه خیر ما تواصی العباد به درابتدای خطبه دوم خودم وهمه ی شمارابه رعایت تقوای الهی توصیه میکنم.امیرالمومنین علی(ع)می فرمایند:بهترین توصیه بندگان به یکدیگر,توصیه به رعایت تقوای الهی است.وخواهشم ازتمام مؤمنین و مؤمنات این است که یکدیگررابه رعایت تقوا توصیه کنند.اگربی حجابی درایام عیددرشهرمان زیادمی شود,اگرگناه زیادمی شود,حتما تذکربدهندکه این مصداق کامل رعایت تقوااست.

    یکی ازمهمترین مناسبت های هفته ای که پیش روداریم,که متاسفانه بسیارموردغفلت واقع شده است وکمتربه آن توجه شده است,روز۱۲فروردین,روزجمهوری اسلامی است.حضرت امام خمینی(ره)درمناسبت بااین روزمی فرمایند:>>صبحگاه۱۲فروردین که روزنخستین حکومت الله است,ازبزرگترین اعیادملی ومذهبی مااست.ملت مابایداین روزبزرگ راعیدبگیرندوزنده نگه دارند<<.ایشان درجایی دیگرمی فرمایند:>>من جمهوری اسلامی رااعلام می کنم واین روزرا عیدمی دانم وامیدوارم هرسال۱۲فروردین روزعیدملت ماباشدکه دراین روزمبارک به قدرت ملی رسیدندوخودشان قدرت رابدست گرفته اند.<<انتخاب واژه عیدبرای۱۲فروردین یک انتخاب معقول ومنطقی است.۱۲فروردین روزظهور رویداد شخصیت واقعی ایران اسلامی بود. روز عید را ما روز شادی می دانیم .روزی که می خواهیم یک کار جدید را آغاز کنیم .روزی که یک تحول جدید در ما به وجود آمده است ، امروز را روزعید می دانیم و چنین روزی برای ما روز عید است.۱۲ فروردین روز ظهور و میلاد شخصیت واقعی مردم ایران اسلامی بود ، یعنی یک تولد دوباره ،یک ظهور دوباره ، سرآغاز یک حیات واقعی برای یک ملت در روز ۱۲ فروردین رقم خورد . روز ۱۲ فروردین روزی بود که این ملت به تمام شرق و غرب گفتند ملاک ما در حکومت اسلامی ،جمهوری اسلامی است . جمهوری اسلامی آری و بقیه حکومت های موجود در جهان نه ، خیلی ها دنبال این بودند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حکومتی که در ایران می خواهد تشکیل بشود، قید اسلامیت را نداشته باشد. بر خلاف نظر جهانیان آنچه که مردم بزرگوار ایران خواستند ترکیب جمهوریت و اسلامیت بود، یعنی شاکله اساسی حکومتی که می خواهد بر آن ها حکومت کند و حاکم باشد اسلام باشد ولی نه مثل حکومت شاهنشاهی که فقط استبدادی باشد ، نه ، مردم هم صاحب رأی باشنددر این نظام، حاکمانشان  را خودشان انتخاب کنند،هر دو قید با هم ، امام بزرگوار در مقابل اینها موضع گرفتند آن هایی که به شدت به طرفداری از غرب ،دنبال این بودند که نظام ما فقط یک نظام دموکراتیک باشد، فقط مردم رأی بدهند ، اسلام جایگاهی در حکومت نداشته باشد .مردم مسلمان باشند،ولی اسلام به عنوان حاکم قرار نگیرد ، امام موضع گرفتند ، گفتند رأی من جمهوری اسلامی است. از وقتی حضرت امام در سال ۴۷ در درس خارج فقهشان بحث ولایت فقیه را شروع کردند ،حکومتی که مد نظر حضرت امام بود برای تشکیلش، یک حکومت ایده آل اسلامی بود . ترکیب جمهوری اسلامی یعنی اینکه اصل و اساس در نظامی که می خواهد حاکم بر ایران باشد اسلام است ، ملاک اسلام است . قانون اساسی بر اساس اسلام باید رقم بخورد و از طرفی بر اساس مبانی اسلامی مردم بتوانند در انتخاباتها شرکت کنند و نظر بدهند و رأی بدهند و این اتفاق در این سی و چند سال گذشته اتفاق افتاده است . یعنی این طور نیست که آزادی، آزادی مطلقی باشد ، بعضی ها به حضرت امام پیشنهاد دادند نظام ما نظام جمهوری دموکراتیک اسلامی باشد ، حضرت امام مخالفت کردند، فرمودند خیر، اولا که ما مخالف آن آزادی هستیم که در نظام غرب وجود دارد،منظور غرب از دموکراسی یعنی اینکه بعد حیوانی انسان آزاد باشد،ولی همان طور که در خطبه قبل خدمت شما عرض شد اسلام می گوید بعد انسانی انسان باید آزاد باشد، اگر بعد حیوانی آزاد باشد بعد انسانی مقهور بعد حیوانی اش قرار می گیرد ، باید انسان جلوی بعد حیوانی اش را بگیرد، آزادی های حیوانی را جلویش بگیرد تا بعد انسانی رشد کند ،این منظور اسلام از آزادی است.بعضی ها آزادی را بد معنا می کنند ، انسان  آزاد باشد یعنی هر کاری که دلش خواست انجام بدهد ، خیر اسلام مخالف این گونه آزادی هاست ، خود غربی ها هم که این شعار را می دادند، در این شعار ماندند. اگر قرار باشد همه آزاد باشند و هر کاری که دوست داشته باشند انجام بدهند نمی توانند ، مجبورند محدود کنند فقط در بعد حیوانی میگویند هر کاری که دوست داری انجام بده ، حضرت امام می فرمایند خیر اولا اگر فقط دموکراتیک را اگر می خواستیم در جمهوری اسلامی بگذاریم این نگاه به غرب است حضرت امام (ره) می فرمایند من دوست ندارم ملت ما نگاهشان فقط به غرب باشد، هر کاری که آنها انجام میدهند اینها هم انجام دهند این  بلائی سر بعضی از کشورهایی که در آن دارد انقلاب انجام می شود همین است، زحمت می کشند، خون می دهند، انقلاب می کنند بعد نگاهشان به غرب است، مدلهای غربی را انتخاب می کنند برای حکومتشان، ثانیا حضرت امام (ره) می فرمایند در قید اسلامیت دموکراتیک نهفته است ما نیاز نداریم فقط اسلام گفتیم حاکم است مخالف آزادی های انسانی انسان که نیست، اسلامیت یعنی آزادیت، پس توی قید اسلامیت بحث دموکراسی هم نهفته است پس نیاز نیست ما بخواهیم چنین قیدی را اضافه کنیم به بحث اسلامیت، مدلی که جمهوری اسلامی و مردم بزرگوار و شریف ایران به جهان ارائه دادند یک مدل بسیار عالی بود و آن چه که غرب از آن می ترسید همین بود که جمهوریت و اسلامیت کنار یکدیگر قرار بگیرند. تمام تلاش نظام سلطه بر این است و بود و خواهدبود که اولا مردم حق اظهار نظر در کشورشان  را نداشته باشند، حکومتها حکومتهای پادشاهی باشند مثل حمایت های شدیدشان از نظامی مثل عربستان، مردم حق نداشته باشند انتخاب کنند زنها حق رای نداشته باشند هر چه حاکم گفت همان بشود در کشورها مدلی که نظام سلطه دنبالش هستند این است ولو اسلامی می خواهند باشند ولی آنی که دنبالش هستند این است که رای نباشد. اگر یک گوشه یک انقلاب صورت گرفت که مردم خواستند خودشان تعیین سرنوشت کنند  نظام سلطه و جهان غرب و در راس آن آمریکا دنبال این است که جمهوریت تنها باشد یعنی مردم صاحب رای باشند ولی اسلام هیچ نقشی نداشته باشد به این خاطر شما نگاه کنید در انقلابهایی مثل لیبی و مصر ویمن و جاهای مختلف تمام تلاششان این است که اسلام خیلی پررنگ نباشد در نظام حکومتی شان میگویند مردم صاحب رای باشند ولی اسلام نه، مخصوصا اسلامی که در آن اسلام ناب محمدی باشد.  اگر نظامی هم خواست شکل بگیرد دوباره مدنظر آنهاست تمام اتفاقاتی که در بحرین و سوریه و عراق و افغانستان و کشورهای اسلامی دارد شکل می گیرد فقط برای همین است. آنها می ترسند از یک مدل ایران اسلامی دیگر چون جمهوریتی که در ایران کنار اسلامیت قرار گرفته مقابل نظام سلطه ایستاده است، دست از سر ما هم برنمی دارند از طرفی دارند هی اسلامیت نظام ما را تضعیف می کنند با تمام قوا شروع کردند با جنگ نرم در مقابل این نظام تمام تلاششان این است که جوانهای ما را به فساد بکشند و اینها را دور از اسلام بکنند و از طرفی در رابطه با جمهوریت ایران اسلامی هم به شدت در حال فعالیت اند هر چه اقبال مردم به کارهایی که در نظام جمهوری اسلامی صورت می گیرد کمتر شود، هر چه راهپیمایی ۲۲ بهمن کمتر بشود هرچه شرکت مردم در انتخابات کمتر بشود دشمن بیشتر خوشحال شده و پیروز شده یعنی در هردو بعد دارند کار می کنند اینطور نیست که شما در دوازده فروردین به جمهوری اسلامی رای بدهید آنها هم ساکت بگویند خب شما کار خوبی انجام دادید خیر نسبت به هر دو موضع گیری می کنند هم اسلامیت را تضعیف می کنند هم جمهوریت را ولی به کوری چشم دشمنان این ملت بزرگ و این ملت شریف و با بصیرت پشتیبان جمهوری اسلامی بوده اند، هستند و خواهند بود.  تکبیر یکی دیگرازمناسبت هایی که درهفته ی آینده هست روز۱۳فروردین که به نام روزطبیعت نامیده شده،اولا که ازنظراسلام بیرون رفتن، رفتن به دشت وصحراولذت بردن ازمناظرطبیعی چیزخوبی است.اسلام مخالف این نیست.امیرالمؤمنین میفرمایند: ”  النظر الی الاخضره نشره  “نگاه کردن به سبزی ها موجب شادمانی انسان می شود.امام صادق(ع)می فرمایند: زندگی خود رابا ۳چیزخوش کنید. ـ هوای پا ک ،آب فراوان وگوارا وزمین نرم وسستی که آماده ی زراعت باشد. زندگی خود را اینجوری گوارا کنیدوشیرین کنید.چیزخوبی ست رفتن ولی بعضی از مصادیق خرافات گاهی اوقات دیده میشود.درمراسم روز۱۳ فروردین ،اینکه توی بعضی از مردم افتاده که روز۱۳ روز نحسی است، نباید درخانه باشیم،بایدبرویم بیرون وگرنه سال خوبی نداریم، اینها خرافات است.کی گفته روز۱۳ نحس است.به نظر می آیدکه اصلا معاندین شیعه این کار را انجام داده باشند.روز۱۳ رجب روز ولادت امیرالمؤمنین است.کی گفته روز۱۳ نحسی است.خرافات را بزداییم ازمراسم ملی خودمان.اینکه حالا حتما بایدسبزه ببریم بیرون، نمیدانم حالا فلان اتفاق بیافتد ،حتما باید اینجوری برویم بیرون، نه. اینها همه اش خرافات است.سعی کننددوستان در این روز اگر بیرون تشریف می برند،مراعات محرم ـ نامحرم را جدی بگیرند.بعضی ها فکرمیکنندامروز روز آزادی است.هر کارکه دلشان خواست می توانندانجام بدهند.همه ی انسان ها برانسان محرم می شوند،خیر.دفت کنید توی مسائل. خداوندمتعال به همه ی ما توفیق رهروی راه شهیدان وتوفیق استفاده ازمواهب طبیعی خودش را ان شاءا…عنایت کند.پروردگارا فرج

امام زمان  مارا برسان،مارا ازبهترین یاران حضرت قراربده، به خوبان درگاهت سایه ی

مقام عظمای ولایت برسرما مستدام بدار، دشمنان این نظام، دشمنان ولایت اگر قابل هدایت

نیستند، خوارذلیل وریشه کن بگردان.ارواح طیبه ی شهدا امام، فرزندان ،اموات این جمع را

ازاین محفل شادبگردان. ما را آنی وکمتر از آنی به خودمان وامگذار. به مقربا ن درگاهت

آنچه خواستیم ونخواستیم درخورشأن وکرمت به ما عنایت فرما .باران رحمتت رابرسرما

مستدام بدار .

بسم الله ا لرحمن ا لرحیم. انا اعطیناک….)صدق الله ا لعلی العظیم ـ

وا لسلام علیکم ورحمته الله وبرکاته.

Views – 1039

درباره‌ی admin

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*