تازه ها
خانه / اخبار / امام جمعه بخش آیسک : فتح خرمشهر های پیش رو تغییرات راهبردی را در پی خواهد داشت.
امام جمعه بخش آیسک : فتح خرمشهر های پیش رو تغییرات راهبردی را در پی خواهد داشت.

امام جمعه بخش آیسک : فتح خرمشهر های پیش رو تغییرات راهبردی را در پی خواهد داشت.

امام جمعه بخش آیسک :
فتح خرمشهر های پیش رو تغییرات راهبردی را در پی خواهد داشت.

حاتمی / امام جمعه بخش آیسک در خطبه اول نماز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ با توصیه به رعایت تقوای الهی، در ادامه بحث خطبه های گذشته پیرامون دعای ۲۵ صحیفه سجادیه، یکی از هفت ویژگی بسیار مهم و ضروری یک فرزند صالح در مکتب امام سجاد ع را «بصیرت» دانست وتشخیص صحیح و دقیق حق و باطل را بصیرت دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین «علی رادمرد» افزود: از راه های بدست آوردن این تشخیص صحیح، نخست باید مسئله حق وباطل بر ما روشن شود. وی با تشریح آیه ۱۷سوره رعد، ابعاد این موضوع را برشمرد.
خطیب نماز جمعه آیسک در خطبه دوم با گرامیداشت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، به سوم خرداد سالروز عملیات فتح المبین وفتح خرمشهر اشاره کرد و یاد و خاطره شهدای این عملیات و همچنین شهید بروجردی را گرامیداشت.
وی در ادامه تشریح راه شناخت حق و باطل گفت :شناخت حق و باطل که همان شناخت واقعیتها از پندارها است، گاهى براى انسان چنان مشکل و پیچیده مى‏شود، که حتما باید سراغ نشانه رفت و از نشانه ها، حقایق را از اوهام، و حق را از باطل شناخت.
ناطق افزود: دربزنگاه هایی چون ایام انتخابات انسانهایی برای رسیدن به قدرت همه چیز را فدا می کنند، شبه پراکنی ، دو قطبی سازی ، دروغ پراکنی ، ذبح اخلاقیات و برخی انسانیت و شرافت و جوانمردی را قربانی می کنند.
بر مبنای قرآن، حق همیشه مفید و سودمند است، همچون آب زلال که مایه حیات و زندگى است، اما باطل بى فایده و بیهوده است، نه کف هاى روى آب هرگز کسى را سیراب مى‏کنند و درختى را مى‏رویانند، و نه کف هایى که در کوره‏هاى ذوب فلزات ظاهر مى‏ شود. به گفته وی، باطل همواره مستکبر، بالانشین، پرسروصدا، پر قال و غوغا ولى تو خالى و بى‏ محتوا است، اما حق متواضع، کم سر و صدا، اهل عمل و پر محتوا و سنگین وزن است.
نماینده ولی فقیه در بخش آیسک اظهار داشت :حق همیشه متکى به خود است، اما باطل از آبروى حق مدد مى‏گیرد و سعى مى‏ کند خود را به لباس او در آورد و از حیثیت او استفاده کند، همانگونه که” هر دروغى از راست فروغ و روشنی مى‏گیرد”، اگر سخن راستى در جهان نبود، کسى هرگز دروغى را باور نمى‏کرد، و اگر جنس خالصى در جهان نبود، کسى فریب جنس قلابى را نمى‏خورد، بنابراین حتى فروغِ زودگذرِ باطل و آبروى و حیثیتِ موقت او ، به برکت حق است، اما حق همه جا متکى به خویشتن است. بعنوان مثال واژه هایی مانند سرهنگ،حقوقدان،پادگان،دادگاه و .. که در ادبیات سخیف برخی بکار می رود ، اصل مطلب درست است که اداره امور در حوزه های مختلف فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و … جنبه ی تحکمی نباید داشته باشد ، جنبه ی دستوری خشک و انعطاف ناپذیر نباید باشد و … لکن این دوقطبی سازی باطل است که عده ای برای رسیدن به مطامع بی ارزش خود ، آن را مطرح می کنند تا بین مردم به گفتمان تبدیل کنند.وی با اشاره به سخن امام على (ع) درخطبه ۹نهج البلاغه دروصف خود و دشمنانش همچون اصحاب جنگ جمل که فرمود:” آنها رعد و برقى نشان دادند، اما پایانش جز سستى و ناتوانى نبود، ولى ما به عکس تا کارى انجام ندهیم رعد و برقى نداریم و یا نباریم سیلاب خروشان براه نمى‏اندازیم”گفت:اصحاب جمل جوشیدند و خروشیدند، ولى کارشان قرین سستى و شکست شد. ما تا حمله نبریم، نمى‏ خروشیم، و تا باران نباریم، سیل جارى نمى‏ کنیم. مانند الان اسرائیل و آمریکا سروصدای دارند به تعبیر امام علی علیه السلام رعد و برقی دارند اما قرین سستی و شکست و زوال هستند. اما جبهه حق هنور نخروشیده است ، باران نباریده ، اگر ببارد سیل راه می افتد. مقداری باران بارید ، آب به دست و پای صهیونیست ها افتاد ، مقداری جبهه مقاومت با موشک ها مختصری آمدند و گنبد آهنین نشان سوراخ سوراخ شد به تعبیر یکی از افسران اسرائیلی اگر موشک های ایران بیاید چه کنیم . بله هنوز باران نباریده ، اگر ببارد سیل راه می افتد.
وی افزود:” زَبَد” معناى کفهاى روى آب و یا هر گونه کف مى‏باشد و مى‏دانیم آب‏ زلال کمتر کف به روى آن آشکار مى‏ گردد چرا که کفها به خاطر آلوده شدن آب به اجسام خارجى مى‏ باشد، و از اینجا روشن مى‏شود که اگر حق به صفا و پاکى اصلى باقى بماند هرگز کفهاى باطل اطراف آن آشکار نمى‏ گردد، اما هنگامى که حق بر اثر برخورد به محیط هاى آلوده رنگ محیط را به خود گرفت، و حقیقت با خرافه، و درستى یا نادرستى و پاکى یا ناپاکى آمیخته شد، کفهاى باطل در کنار آن آشکار مى‏شوند.
به گفته وی اگر باطل از مخلوط شدن با حق خالص شود، بر حق‏جویان مخفى نخواهد ماند، و اگر حق از مخلوط شدن باطل رهایى یابد، زبان بدگویان از آن قطع خواهد شد”نزول آیات قرآن” از آسمان وحى تشبیه به نزول قطرات حیاتبخش باران شده، “دلهاى انسانها” تشبیه به زمینها و دره‏ها که هر کدام به اندازه وسعت وجودشان بهره مى‏گیرند، و” وسوسه‏ هاى شیطانى” به کفهاى آلوده روى آب تشبیه شده است، که این کفها از آب پیدا نشده، بلکه از آلودگى محل ریزش آب پیدا مى‏شود و به همین جهت وسوسه‏ هاى نفس و شیطان از تعلیمات الهى نیست، بلکه از آلودگى قلب انسان است، یعنی اگر قلب انسان دچار آلودگی باشد باطل در آن رسوخ پیدا می کند و فریب می خورد و به هر حال سرانجام، این وسوسه‏ ها از دل مؤمنان برطرف مى‏گردد و آب زلال وحى که موجب هدایت و حیات انسانهاست باقى مى‏ ماند!
وی با بیان اینکه «باطل دنبال بازار آشفته مى‏گردد»، اظهار داشت :هنگامى که سیلاب وارد دشت و صحراى صاف مى‏ گردد و جوش و خروش آب فرو مى‏ نشیند اجسامى که با آب مخلوط شده بودند تدریجا ته‏ نشین مى‏ کنند و کفها از میان مى‏روند و آب زلال چهره اصلى خود را آشکار مى‏ سازد، و به همین ترتیب باطل به سراغ بازار آشفته مى‏رود، تا از آن بهره گیرد،
امام جمعه بخش آیسک تصریح کرد :باطل همیشه مسائلی را مطرح می کند و شبهات و مواضع و واژه هایی را گفتمان سازی می کند که باعث التهاب شود و فضای جامعه به هم بریزد ، این آشفتگی مأمن و پناهگاهی است برای پناه گرفتن باطل و بهره مند شدن از آن و به اهداف خودش رسیدن . اما هنگامى که آن سیلاب آرامش پیدا کرد و هر کسى به جاى خویشتن نشست، و معیارها و ضابطه‏ ها در جامعه آشکار گشت، باطل جایى براى خود نمى‏ بیند و به سرعت کنار مى‏رود! لذا در این شرایط باید ظرف وجودی انسان ها با معرفت افزایی و خدا باوری و ایمان و تقوا و عمل صالح بزرگ شود که این تلاطمات و سیلاب های باطل را در خود هضم کند و آرامش او باطل را ناامید می کند و از میدان خارج می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رادمرد با استناد به فرموده مقام معظم رهبری در سال ۹۶ که «خرّمشهرها در پیش است» ؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است.وی افزود: فتح خرمشهر میدان نبرد در دفاع نقدس را تغییر داد ، فتح خرمشهر های پیش رو تغییرات راهبردی را در پی خواهد داشت.

برگرفته پایگاه خبری آیسک

Views – 230

درباره‌ی عبداله افخمی راد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*