خطبه های نماز جمعه ۰۵-۰۱-۱۴۰۱ آیسک ارسال توسط:admin 26 مارس 2022 در اخبار, اسلایدر, نماز جمعه نظری بدهید امام جمعه آیسک :انقلابی بودن را تنزل دادن به یک جریان سیاسی، خطر است پایگاه خبری آیسک / امام جمعه بخش آیسک در خطبه اول نماز جمعه ۵فروردین ۱۴۰۱ پس از سفارش به رعایت تقوای الهی، در ادامه مباحث گذشته درباره دعای ۲۵ صحیفه سجادیه درباره، نیکی کردن در حق فرزند در حوزه حقوق فرزند بر والدین با استناد به روایت حضرت على(علیه السلام) گفت :حق فرزند بر پدرش این است که نام نیک برایش انتخاب کند، و خوب تربیتش نماید، و قرآن را تعلیمش دهد.حجتالاسلام والمسلمین رادمرد افزود:یکی از علّتهای سفارش نام نیک براى فرزندان این است که تکرار نام، اثر تلقینى در فرزند دارد.وی افزود: دوّمین حق فرزند این است که او را بطور صحیح ادب کند. برخى تصوّر مى کنند ادب آن است که اگر کار بدى کرد او را به باد کتک بگیرد; این اشتباه است. به گفته وی، سوّمین حق فرزند بر پدر این است که او را با قرآن آشنا سازدلذا فرزندانتان را از کودکى با قرآن آشنا کنید که هر چه با قرآن آشناتر شوند از انحرافات و مفاسد اخلاقى بیشتر فاصله خواهند گرفت.خطیب نماز جمعه آیسک در خطبه دوم با تبریک سال نو، بر بهره گیری از فیوضات ماه های شعبان و رمضان تاکید کرد و افزود: عمر انسان، سرمایه و رأسالمال انسان برای سعادت است. وی با بیان اینکه عمر سرمایهای است که خداوند متعال در اختیار بشر قرار داده است، اظهار داشت :اولیای الهی کسانی هستند که این سرمایه را هدر نمیدهند و گرفتار سنگینترین غصهها نمیشوند. حجت الاسلام رادمرد، با آشا ه به اینکه، رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین» نامگذاری کردند افزود: روشن است علت نامگذاری ها ،هر چند برخی خیلی اهمیت نمی دهند و برخی هم به پارچه و بنر خلاصه می کنند، اما آنهایی فهم درستی دارند، متوجه هستند که این نامگذاری ها، ریل گذاری های سالانه است که براساس یک افق بلند و یک چشم انداز طراحی می شود لکندر برهه هایی خیلی توجه نکردیم و خارج از ریل حرکت کردیم.وی در تشریح «دانش بنیان» گفت : دانشبنیان پیش از هر چیزی یک فرهنگ است، که این فرهنگ در هر بخشی باید مدنظر قرار بگیرد. در حوزهی تولید، یک فرقی هست بین کارخانه و صنعت.به گفته وی، بخشی که تحقیق و توسعه دارد و هزینهی سنگینی را روی پژوهش انجام میدهد این میشود صنعت. وگرنه به غیر از این باشد میشود مانند خودروسازی ما الان، صنعت نیست،.به گفته وی، تولید دانشبنیان تولیدی است که طراحیهایش برای خودمان است، تحقیق توسعهاش متعلق به خودمان است. محصول را خودمان بومیسازی میکنیم. و این تحقیق و توسعه نوآوری در آن جریان دارد به عنوان یک اصل.وی گفت:ما نیروی انسانی فوق العادهای داریم. الان، تعداد شرکتهای دانشبنیانمان بیش از ۶۴۰۰ شرکت است. هر جایی که این شرکتها تعدادشان از لحاظ کمی و کیفی بالا بوده ما توانستیم با تحریم مقابله کنیم.امام جمعه بخش آیسک گفت :یکی از جاهایی که ما خیلی ضعیفیم بخش کشاوزی است. تعداد شرکتهای دانشبنیان حوزهی کشاورزی یک درصد کل شرکتهای دانشبنیان ما هم نیست. به گفته مسئولین ، این مسئله دلایل مختلفی دارد، یکی از آنها یارانههای زیادی است که دولت در حوزهی کشاورزی پرداخت میکند و یا شبکههایی که در حوزههای مختلف واردات مشغولاند. وگرنه کشوری مثل ما هیچ وقت نباید غذایش را از خارج کشور تأمین بکند. نا، ق تاکید کرد :ما با فناوری میتوانیم با همین نیرو وامکانات، با همین وضعیت محیط زیست با همین وضعیت آبی که داریم به واسطهی فناوریهای جدید، نیاز غذایی کشور خودمان را تهیه کنیم. و این احتیاج به دانش و نوآوری دارد که وارد حوزهی کشاورزی بشود.حجتالاسلام والمسلمین رادمرد گفت :این سوال مطرح است ما در منطقه و شهرستان خودمان چقدر از این ظرفیت استفاده کردیم؟ ، برای ظرفیت ها معدنی و کشاورزی و دامپروری خودمان جقدر به سمت این مسیر حرکت کردیم؟ شرکت های دانش بنیان که خیلی شده راه افتاده آیا ظرفیتی در شهرستان ما ایجاد شده؟ آیا برای پیشرفت شهرستان در حوزه تاسیس و تقویت یا ارتباط گیری با شرکت های دانش بنیان اقدامی شده؟ انسان نتیجه را که می بیند ، جواب هیچ را دریافت می کند اما انتظار است خاص این موضوع کارگروهی شکل بگیرد و حوزه های مختلف ورود این شرکت ها سنجیده شود و ظرفیت نیروی انسانی منطقه هم شناسایی شود و برای تاسیس این شرکت ها درحوزه کشاورزی و دامداری و صنعت و سایر حوزه هااقدام شود.وی پیرامون مسئله دوگانه انقلابی و غیر انقلابی که در بیانات رهبری مطرح شده و بسیار راهبردی است، گفت :به تعبیر بنده جریان های فعال مطرح در جامعه آن کارآیی که باید ایجاد می کردند را نتوانستند نشان بدهند و جریان ها بیشتر که نه همه اش سیاسی جلوه کرد و فضای کشور را به سمت و سوی اهداف سیاسی خودشان حرکت می دادند ، واقعا آن نگاه های جریانی سیاسی مصطلح ضرر هایی متوجه کشور کرد ، لذارهبری خواستند فضا را از آن فضای سیاسی صِرف خارج کنند و با بیان دوگانه انقلابی و غیر انقلابی ما رو سوق بدند به سمت آرمان های انقلاب اسلامی، همان آرمان های امام عزیز و شهدای گرانقدر.وی تصریح کرد :اولا فهم صحیح از این حرکت راهبردی حضرت آقا بسیار مهم است ، متاسفانه همین جریان ها باز دارند این جریان را با تعریف سیاسی خودشان مطرح می کنند و در جلسات و فضا های عمومی جامعه ، انقلابی بودن را تنزل می دهند به یک جریان سیاسی و این خطر است. با فهم نادرست خودشان که امیدواریم فهم نادرست باشد و غرض و مرضی پشتش نباشد، دارند خدشه وارد میکنند، این مسئله نیاز به تبیین دارد. علاوه بر تبیین در عملکرد ما باید خودش را به وضوح و روشنی نشان بدهد ، اگر حرف تنها شد ، می شود بازی کردن در پازل دشمن ، او می خواهد این راهبرد را تنزل بدهد به تاکتیک و بعد هم با باوراندن تاکتیک بودن ، آنرا در میان افکار عمومی ذبح کند وقتی امام جامعه آنرا یک راهبرد معرفی می کند، ما هم با همان تعصب منطقی که رزمندگان دفاع مقدس، نسبت به راهبرد های امام داشتند ، باید حرکت کنیم ، باید تعصب منطقی داشته باشیم. این ویژگیها را باید حفظ کنیم، این ویژگیها را تا آخر عمر باید نگه داریم.به گفته وی، خیلیها بودند و هستند که در اوّلِ حرکت شان این خصوصیّات را داشتند نگاهشان راهبردی بود، انقلابی بودند، پُرتوان بودند، پُرانرژی بودند، با حرارت حرف میزدند، با حرارت کار میکردند، لکن به مرور زمان نتوانستند در مقابل وسوسهها مقاومت کنند؛ وسوسهی مال، وسوسهی مقام، وسوسهی شهرت، وسوسهی نام و نشان، وسوسه جریان های سیاسی، وسوسه ی سهم خواهان. نتوانستند مقاومت کنند، راه کج شد، رفتار عوض شد، گاهی به ۱۸۰ درجه اختلاف با اوّل کار منتهی شد.برای اینکه بتوانیم خودمان را انقلابی نگه داریم باید بنا به توصیه ذهبری «مراقبه کنیم» ، باید حسابکشی کنیم از خودمان. مراقبهی دائمی لازم است. ما انسانها ضعیفیم، در معرض خطریم، در معرض لغزشیم؛ مراقب باشیم، مراقب خودمان باشیم. این مراقبت، در اصطلاح قرآنی و اسلامی، اسمش تقوا است؛ تقوا یعنی همین مراقبت دائمی از خود که دامن انسان گیر نکند. Views – 105 2022-03-26 admin